Review 50+ mobiel
Ziggo reviews 2025 en ervaringen van klanten
Klanten van Ziggo beoordelen deze telecom aanbieder op Trustpilot met een 1,4/5 (n.a.v. 7.659 reviews). Op Selectra krijgt Ziggo een beoordeling van 1/5 (n.a.v. 4 reviews). Ontdek hier de Ziggo review van Selectra en de klantenbeoordelingen.
Ervaringen met Ziggo
Ontdek hieronder alle ervaringen van (oud-)klanten van Ziggo met deze telecom aanbieder.
Hoe worden reviews verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Hoe worden reviews verzameld?
Klanten die via Selectra een contract hebben afgesloten, ontvangen enkele weken na hun aanmelding een e-mail met de uitnodiging om een beoordeling over hun provider achter te laten. Bovendien kan iedere internetgebruiker op ieder moment een mening geven door te klikken op “Publiceer mijn mening”.
Het indienen van een review levert de gebruiker geen enkele vergoeding op.
Hoe worden reviews geverifieerd?
Selectra streeft ernaar om uitsluitend authentieke beoordelingen te publiceren.
Wij vragen elke klant die een review achterlaat, te bevestigen dat hij/zij klant is of is geweest bij de provider waarover hij/zij een review schrijft. Ook vragen wij hem/haar om ons een geldig e-mailadres te verstrekken.
Elke ingediende review wordt vervolgens door Selectra opnieuw gelezen en pas na deze menselijke verificatie gepubliceerd. Elke review die niet voldoet aan ons moderatiecharter of afkomstig is van een ongeldig e-mailadres, wordt niet gepubliceerd.
Wanneer een klant via Selectra een contract heeft getekend met een leverancier en een beoordeling achterlaat over deze provider met hetzelfde e-mailadres als waarmee het contract is getekend, voegt Selectra de vermelding Geverifieerde klant toe naast de beoordeling. Anders verschijnt er geen vermelding naast de review, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de klant klant is of is geweest bij de provider.
De gegevens die Selectra verzamelt in het kader van de publicatie van reviews, worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.
Hoe worden reviews gerangschikt?
Reviews worden weergegeven van nieuw naar oud. Wanneer een provider reviews van geverifieerde klanten heeft ontvangen, worden standaard alleen de reviews van geverifieerde klanten weergegeven. U kunt alle reviews weergeven door de optie 'Alleen geverifieerde klanten' uit te schakelen. Bovendien kan de gebruiker ervoor kiezen om alleen reviews weer te geven die een bepaalde review hebben gekregen, door het bijbehorende vakje aan te vinken.
Hoe wordt de score berekend?
De review is het gewogen gemiddelde van alle reviews die de provider heeft ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om meer gewicht te geven aan reviews van geverifieerde klanten en recente reviews. Daarom is voor een bepaalde review de weegfactor P gelijk aan x * y, waarbij x gelijk is aan 2 als de review afkomstig is van een geverifieerde klant of aan 1 als de review afkomstig is van een niet-geverifieerde klant; en waarbij y gelijk is aan 1,25 voor een kennisgeving die jonger is dan 1 jaar, 1 voor een kennisgeving die tussen 1 en 2 jaar oud is, 0,75 voor een kennisgeving die tussen 2 en 3 jaar oud is, 0,5 voor een kennisgeving die tussen 3 en 4 jaar oud is, of 0,25 voor een kennisgeving die ouder is dan 4 jaar.
Minder dan 1 ster geven kan helaas niet.
Overgestapt naar Ziggo. Toen bleek de aansluiting hier niet aanwezig te zijn. Hier zou een monteur voor moeten komen en de aansluiting zou dan gemaakt moeten worden. Overstap geannuleerd. Modem terug gestuurd en toch is het internet van de vorige provider gestopt. Ondanks meerdere telefoontjes en toezeggingen dat dit niet zou gebeuren.
Helaas is mijn zoon ook in de mooie praatjes getrapt. Hetzelfde verhaal. Aansluiting was er niet. Moest gemaakt worden. Overstap geannuleerd en toch is zijn internet nu ook gestopt bij de vorige provider. Dus zit je zo een paar weken zonder internet. Er moet weer een nieuw abonnement afgesloten worden. Omdat je geen bestaande klant meer bent. Echt hopeloos dit bedrijf.
En dan ook nog geld van je rekening afschrijven omdat je het modem zogenaamd niet hebt teruggestuurd
Alles geprobeerd telefonisch met ziggo,ook per e-mails, ook reviews geschreven. Persoonlijk bij een filiaal van ziggo geweest en laten uitschrijven. Toch krijg ik nog 2 keer per dag e-mails van ziggo, omdat ze waarschijnlijk mijn e-mail adres hebben doorverkocht. Het is een bedrijf dat je 24 uur per dag zit te pesten
Voir plus Voir moinsZiggo voor de internationale voetbalwedstrijden is al erg genoeg. Maar het domme, tenenkrommende commentaar is nog erger. Neem iemand die namen kan uitspreken (in plaats van 'die man met die moeilijke naam) en een mening ventileert over wat men niet goed doet, etc.
Voir plus Voir moinsAls je de leverancier vertegenwoordigt die het onderwerp is van de online review, bieden we je twee gratis manieren om te reageren op een gepubliceerde review.
1. Als u twijfelt aan de echtheid van de review, kunt u ons dat laten weten door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeld het referentienummer van de review () en geef de redenen voor uw opmerking.
2. U kunt contact met ons opnemen via [email protected] om ons te vragen u toegang te verlenen, zodat u kunt reageren op elk van de gepubliceerde review. Het antwoord wordt net onder de betreffende review gepubliceerd.
Selectra's review van Ziggo
Ziggo is in 2007 opgericht en ondertussen uitgegroeid tot een van de grootste en bekendste telecom aanbieders in Nederland. In het vierde kwartaal van 2024 had VodafoneZiggo een marktaandeel van 35 - 40% voor internet, van 20 - 25% voor mobiele telefonie, van 45 - 50% voor televisie en van 40 - 45% voor alles-in-1. Voor vast internet is KPN groter en bij sim-only zowel KPN als Odido.
Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van Ziggo.
✔️ Positieve Ziggo reviews | ❌ Negatieve Ziggo reviews |
---|---|
|
|
Maaikes mening over Ziggo
Ziggo is een goede en zeer uitgebreide telecom aanbiedermet een uitgebreid aanbod abonnementen en pakketten. De prijzen van Ziggo variëren, waardoor ze niet bij de goedkoopste, maar ook niet bij de duurste providers in Nederland behoren.
Maaike Zahn
Telecom expert Selectra

Wil je een abonnement afsluiten bij Ziggo? Sluit zelf snel en eenvoudig online een Ziggo abonnement af (Officiële Selectra-partner).
Ziggo review over de klantenservice
Ziggo beschikt over een redelijke klantenservice. Met Ziggo contact opnemen kan telefonisch, via de online chat, via sociale media, per post of door langs te gaan bij een van de winkels. Ziggo heeft bovendien een online community, waar klanten elkaar kunnen helpen.
De klantenservice van Ziggo heeft verschillende telefoonnummers, waarbij klanten met een vaste lijn van Ziggo hen op een speciaal nummer kunnen bellen. Ook de toevoeging van de community vinden wij erg positief, aangezien dit klanten een extra mogelijkheid geeft om problemen op te lossen als ze geen contact kunnen krijgen met de klantenservice.
Wij vinden het echter wel dat er maar een beperkt aantal digitale contactmogelijkheden zijn. Dit is zeker voor korte, snelle vragen die niet door de chatbot beantwoord kunnen worden nadelig. Een mailadres of contactformulier zou een grote toevoeging zijn.
Ziggo internet review
Ziggo biedt verschillende internetabonnementen aan, die onderling verschillen in de netwerkverbinding (kabel of glasvezel) en de internetsnelheid. Over het algemeen zijn wij positief over het aanbod, aangezien Ziggo voor vrijwel ieder huishouden een passend abonnement aanbiedt.
Onze Ziggo internet review is echter niet volledig positief, aangezien de Ziggo internetabonnementen niet tot de goedkoopste in de markt behoren (als de promoties niet inbegrepen zijn). Bovendien vinden wij het een minpunt dat je voor een glasvezelabonnement direct het duurste abonnement dient af te sluiten. Ziggo biedt namelijk geen internetabonnementen aan met een lagere internetsnelheid via hun glasvezelnetwerk.
Ook onze Ziggo internet en tv review is positief, in gedachten houdende bovenstaande punten. De Ziggo internet en tv-abonnementen bevatten namelijk een ruime hoeveelheid zenders, zowel als je kiest voor een abonnement met als zonder tv-decoder. Daarnaast kun je een grote hoeveelheid opties aan je abonnement toevoegen, zoals extra tv-decoders en een groot aantal extra zenders.
Voor Ziggo glasvezel is het bovendien belangrijk om in gedachten te houden dat dit niet 100% glasvezel is. Hoewel er daadwerkelijk sprake is van een glasvezelkabel, loopt deze kabel tot aan de internetkast bij jou in de straat. Vanaf de straatkast tot aan jouw woning ligt nog een coaxkabel.
Ziggo reviews op andere platformen
In onze review van Ziggo kijken wij ook naar de beoordelingen die Ziggo heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.
Klanten van Ziggo beoordelen deze telecom aanbieder op Trustpilot met een 1,4/5 (n.a.v. 7.659 reviews). Op Selectra krijgt Ziggo een beoordeling van 1/5 (n.a.v. 4 reviews).Negatieve Ziggo reviews
Het is bijna onvermijdelijk voor een grote telecom aanbieder als Ziggo om geen klachten te ontvangen van klanten. Naast goede Ziggo reviews, zijn er ook minder goede meningen online te vinden. Mocht je een officiële klacht willen indienen, dan kan dat door contact op te nemen met de klantenservice.
Als je er samen met de Ziggo klantenservice niet uitkomt binnen een redelijk termijn, dan kun je besluiten om het contract te laten ontbinden. Jouw abonnement wordt dan stopgezet, zonder dat jij een opzegboete dient te betalen. Dit is echter enkel het geval als de klacht ernstig genoeg is. In sommige gevallen kun je ook geld terugkrijgen voor de periode dat de dienst niet goed werkte, waarbij je wel bewijzen moet kunnen aanleveren dat je toen ook al klachten hebt ingediend.
Daarnaast is het ook mogelijk om het probleem te melden bij de Autoriteit Consument en Markt. Je kunt hierbij kiezen tussen het melden van een probleem met een bedrijf, een probleem met een online dienst of platform en ongewenste telefoontjes.
Waarom klant worden bij Ziggo?
Er zijn verschillende redenen waarom klant worden bij Ziggo aantrekkelijk is. Hieronder vind je de belangrijkste voordelen van Ziggo:
- Ziggo is een van de grootste telecom aanbieders in Nederland: veel mensen gingen je al voor!
- Ziggo heeft een ruim aanbod met geschikte abonnementen voor ieder.
- Ziggo heeft een ruime netwerkdekking.
- Het is mogelijk om bij een Ziggo winkel langs te gaan.
- Je ontvangt kortingen en extra data als je Ziggo en Vodafone combineert.
Hoe kun je klant worden bij Ziggo?
Ben je na het lezen van de Ziggo review overtuigd en wil je bij Ziggo klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij Ziggo afsluiten:
- Via de Ziggo website
- In een Ziggo winkel

Wil je een abonnement afsluiten bij Ziggo? Sluit zelf snel en eenvoudig online een Ziggo abonnement af (Officiële Selectra-partner).
Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders
Review Ben
Review Budget Thuis
Review Caiway
Review Canal Digitaal
Review Delta
Review edpnet
Review Freedom Internet
Review Gofiber
Review hollandsnieuwe
Review Jonaz
Review KPN
Review Lebara
Review Let's Go Mobile
Review Lyca Mobile
Review Mixtus
Review Odido
Review Online.nl
Review Simpel
Review Simyo
Review Solcon
Review Starlink
Review Vodafone
Review Youfone
Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Wanneer je op een link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.
Snap nu waarom ze de recensies uit hebben staan maken een factuur op van 2010 naar iemand die nooit een contract ooit heeft gehad vraag je stuur mijn contract dan even op kunnen ze niet vinden. Wel iets van nog verder ervoor op een andere naam maar op mijn niets mag je het uit zoeken. Dan zoek het maar uit niet ziggo zijn probleem kneuzen.
Voir plus Voir moins