Ziggo reviews in 2025: Beoordelingen en ervaringen
Klanten van Ziggo beoordelen deze telecom aanbieder op Trustpilot met een 1,4/5 (n.a.v. 8.426 reviews). Op Selectra krijgt Ziggo een beoordeling van 1/5 (n.a.v. 4 reviews). Ontdek hier de Ziggo review van Selectra en de klantenbeoordelingen.
Ervaringen met Ziggo
Ontdek hieronder alle ervaringen van (oud-)klanten van Ziggo met deze telecom aanbieder.
Als je de leverancier vertegenwoordigt die het onderwerp is van de online review, bieden we je twee gratis manieren om te reageren op een gepubliceerde review.
1. Als u twijfelt aan de echtheid van de review, kunt u ons dat laten weten door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeld het referentienummer van de review () en geef de redenen voor uw opmerking.
2. U kunt contact met ons opnemen via [email protected] om ons te vragen u toegang te verlenen, zodat u kunt reageren op elk van de gepubliceerde review. Het antwoord wordt net onder de betreffende review gepubliceerd.
Selectra's review van Ziggo
Ziggo is in 2007 opgericht en ondertussen uitgegroeid tot een van de grootste en bekendste telecom aanbieders in Nederland. In het vierde kwartaal van 2024 had VodafoneZiggo een marktaandeel van 35 - 40% voor internet, van 20 - 25% voor mobiele telefonie, van 45 - 50% voor televisie en van 40 - 45% voor alles-in-1. Voor vast internet is KPN groter en bij sim-only zowel KPN als Odido.
Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van Ziggo.
| ✔️ Positieve Ziggo reviews | ❌ Negatieve Ziggo reviews |
|---|---|
|
|
Maaikes mening over Ziggo
Ziggo is een goede en zeer uitgebreide telecom aanbiedermet een uitgebreid aanbod abonnementen en pakketten. De prijzen van Ziggo variëren, waardoor ze niet bij de goedkoopste, maar ook niet bij de duurste providers in Nederland behoren.
Maaike Zahn
Telecom expert Selectra
Wil je een abonnement afsluiten bij Ziggo? Sluit zelf snel en eenvoudig online een Ziggo abonnement af (Officiële Selectra-partner).
Ziggo review over de klantenservice
Ziggo beschikt over een redelijke klantenservice. Met Ziggo contact opnemen kan telefonisch, via de online chat, via sociale media, per post of door langs te gaan bij een van de winkels. Ziggo heeft bovendien een online community, waar klanten elkaar kunnen helpen.
De klantenservice van Ziggo heeft verschillende telefoonnummers, waarbij klanten met een vaste lijn van Ziggo hen op een speciaal nummer kunnen bellen. Ook de toevoeging van de community vinden wij erg positief, aangezien dit klanten een extra mogelijkheid geeft om problemen op te lossen als ze geen contact kunnen krijgen met de klantenservice.
Wij vinden het echter wel dat er maar een beperkt aantal digitale contactmogelijkheden zijn. Dit is zeker voor korte, snelle vragen die niet door de chatbot beantwoord kunnen worden nadelig. Een mailadres of contactformulier zou een grote toevoeging zijn.
Ziggo internet review
Ziggo biedt verschillende internetabonnementen aan, die onderling verschillen in de netwerkverbinding (kabel of glasvezel) en de internetsnelheid. Over het algemeen zijn wij positief over het aanbod, aangezien Ziggo voor vrijwel ieder huishouden een passend abonnement aanbiedt.
Onze Ziggo internet review is echter niet volledig positief, aangezien de Ziggo internetabonnementen niet tot de goedkoopste in de markt behoren (als de promoties niet inbegrepen zijn). Bovendien vinden wij het een minpunt dat je voor een glasvezelabonnement direct het duurste abonnement dient af te sluiten. Ziggo biedt namelijk geen internetabonnementen aan met een lagere internetsnelheid via hun glasvezelnetwerk.
Ook onze Ziggo internet en tv review is positief, in gedachten houdende bovenstaande punten. De Ziggo internet en tv-abonnementen bevatten namelijk een ruime hoeveelheid zenders, zowel als je kiest voor een abonnement met als zonder tv-decoder. Daarnaast kun je een grote hoeveelheid opties aan je abonnement toevoegen, zoals extra tv-decoders en een groot aantal extra zenders.
Voor Ziggo glasvezel is het bovendien belangrijk om in gedachten te houden dat dit niet 100% glasvezel is. Hoewel er daadwerkelijk sprake is van een glasvezelkabel, loopt deze kabel tot aan de internetkast bij jou in de straat. Vanaf de straatkast tot aan jouw woning ligt nog een coaxkabel.
Ziggo reviews op andere platformen
In onze review van Ziggo kijken wij ook naar de beoordelingen die Ziggo heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.
Ziggo reviews
Trustpilot
Selectra
Laatst ge-update: 12-11-2025
Negatieve Ziggo reviews
Het is bijna onvermijdelijk voor een grote telecom aanbieder als Ziggo om geen klachten te ontvangen van klanten. Naast goede Ziggo reviews, zijn er ook minder goede meningen online te vinden. Mocht je een officiële klacht willen indienen, dan kan dat door contact op te nemen met de klantenservice.
Als je er samen met de Ziggo klantenservice niet uitkomt binnen een redelijk termijn, dan kun je besluiten om het contract te laten ontbinden. Jouw abonnement wordt dan stopgezet, zonder dat jij een opzegboete dient te betalen. Dit is echter enkel het geval als de klacht ernstig genoeg is. In sommige gevallen kun je ook geld terugkrijgen voor de periode dat de dienst niet goed werkte, waarbij je wel bewijzen moet kunnen aanleveren dat je toen ook al klachten hebt ingediend.
Daarnaast is het ook mogelijk om het probleem te melden bij de Autoriteit Consument en Markt. Je kunt hierbij kiezen tussen het melden van een probleem met een bedrijf, een probleem met een online dienst of platform en ongewenste telefoontjes.
Waarom klant worden bij Ziggo?
Er zijn verschillende redenen waarom klant worden bij Ziggo aantrekkelijk is. Hieronder vind je de belangrijkste voordelen van Ziggo:
- Ziggo is een van de grootste telecom aanbieders in Nederland: veel mensen gingen je al voor!
- Ziggo heeft een ruim aanbod met geschikte abonnementen voor ieder.
- Ziggo heeft een ruime netwerkdekking.
- Het is mogelijk om bij een Ziggo winkel langs te gaan.
- Je ontvangt kortingen en extra data als je Ziggo en Vodafone combineert.
Hoe kun je klant worden bij Ziggo?
Ben je na het lezen van de Ziggo review overtuigd en wil je bij Ziggo klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij Ziggo afsluiten:
- Via de Ziggo website
- In een Ziggo winkel
Wil je een abonnement afsluiten bij Ziggo? Sluit zelf snel en eenvoudig online een Ziggo abonnement af (Officiële Selectra-partner).
Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders
Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Wanneer je op een link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.
Slechte klantenservice en fouten afschuiven naar vorige medewerkers. Je zou geen gebruik meer van diensten kunnen maken omdat KPN vanaf volgende week de diensten overneemt. Als KPN de overstap ongedaan maakt kan Ziggo je wel verder helpen. Wat een onzin! Als mijn adapter kapot is en er gezegd dat er een nieuwe adapter wordt verstuurd zodat je weer internet hebt dan hoor je tot op de laatste dag van het abonnement je dienst te verlenen. Ziggo maakt echt niet waar wat het zegt te voor staan. het levert geen diensten aan klanten in de laatste maand voor opzegging van het abonnement. De voorwaarden van het contract worden niet voltooid.
Voir plus Voir moins