Vergelijk alle alles-in-1 pakketten!

Vergelijke alle alles-in-1 pakketten bij Selectra en bespaar op jouw telecomfactuur!

Hoe moet je Youfone opzeggen? Alle procedures

Laatste update op
minuten lezen

Je abonnement bij Youfone opzeggen kan door te bellen naar 088 222 9 222 of 1200 (enkel voor klanten die bellen met een Youfone telefoonnummer). Het annuleren van je Youfone abonnement kan tot veertien dagen na het afsluiten middels het sturen van een mail naar [email protected]. Voor het annuleren van een sim-only abonnement kun je ook naar MyYoufone gaan.

Goedkoopste alles-in-1 packs

  1. Odido Glasvezel 2000 + TV + Vast Bellen Start 32,50 per maand
    Online afsluiten
  2. Odido Glasvezel 1000 + TV + Vast Bellen Start 32,50 per maand
    Online afsluiten
  3. Odido Glasvezel 400 + TV + Vast Bellen Start 32,50 per maand
    Online afsluiten

Youfone abonnement opzeggen

Je kunt op verschillende manieren jouw Youfone abonnement opzeggen:

  • Bel de Youfone klantenservice op 088 222 9 222 (betalend telefoonnummer).
  • Heb je een sim-only abonnement bij Youfone? Bel de klantenservice op: 1200.
  • Sluit een abonnement bij een andere telecom provider af en geef aan dat je gebruik wilt maken van de overstapservice of de nummerbehoudoptie. Jouw nieuwe provider zal dan jouw Youfone abonnement opzeggen.

Voordat je Youfone opzegt, is het aan te raden om in MyYoufone na te gaan wat de einddatum van jouw contract is. Als je voor deze datum jouw abonnement opzegt, dan dien je een afkoopsom te betalen. Deze afkoopsom is gelijk aan de resterende abonnementskosten tot aan het einde van de minimale abonnementsduur plus €25,00 voor de verwerkingskosten per aansluiting.

In de meeste gevallen is er sprake van een opzegtermijn van een maand, dit is echter afhankelijk van jouw abonnement. Na afloop van jouw contract kun je maandelijks jouw Youfone abonnement opzeggen.

Nadat je jouw abonnement hebt opgezegd, zul je een mail vanuit Youfone ontvangen waarin aangegeven wordt welke apparatuur je terug dient te sturen naar Youfone. Dit betreft alle apparatuur die je van Youfone geleend hebt. Stuur je deze apparatuur niet terug, dan worden hiervoor kosten in aanrekening gebracht.

Vergelijk alle alles-in-1 pakketten!

Vergelijke alle alles-in-1 pakketten bij Selectra en bespaar op jouw telecomfactuur!

Youfone internet opzeggen

Naast Youfone internet opzeggen door de klantenservice van Youfone te bellen, kun je ook gebruik maken van de overstapservice. De overstapservice is een dienst waar het merendeel van de telecom aanbieders gebruik van maakt. 

Tijdens het afsluiten van een nieuw internetabonnement kun je aangeven dat je van deze dienst gebruik wilt maken. Jouw nieuwe aanbieder zal vervolgens jouw Youfone abonnement voor jou opzeggen.

Youfone sim-only opzeggen

Naast Youfone sim-only opzeggen door de klantenservice van KPN te bellen, kun je ook gebruik maken van de nummerbehoudoptie. Je kunt gebruik maken van de nummerbehoudoptie wanneer je naar een andere telecom aanbieder overstapt en jouw huidige telefoonnummer wilt behouden. Je dient dit tijdens het afsluiten van jouw nieuwe abonnement aan te geven, waarna jouw nieuwe aanbieder jouw Youfone abonnement voor jou opzegt.

Als je jouw Youfone telefoonnummer wilt opzeggen, kun je niet gebruik maken van de nummerbehoudoptie. Tijdens het bestelproces van jouw nieuwe abonnement geef je aan dat je een nieuw telefoonnummer wilt en je zorgt er vervolgens zelf voor dat jouw Youfone abonnement opgezegd wordt.

Youfone vaste telefoon of tv opzeggen

Wil je enkel jouw Youfone vaste telefoon of tv opzeggen? Je kunt in dit geval in MyYoufone jouw Youfone abonnement wijzigen naar een abonnement zonder vaste telefoon of tv. Voor hulp hierbij kun je ook de Youfone klantenservice bellen op: 088 222 9 222 of 1200 (vanaf een Youfone telefoonnummer).

In MyYoufone ga je naar "Abonnement wijzigen" en kies vervolgens het abonnement of bundel waar je jouw abonnement naar wilt wijzigen.

Youfone opzeggen vanwege overlijden of verhuizing

In het geval een overlijden of verhuizing, is het niet altijd nodig om het Youfone abonnement op te zeggen. Ook kan het zijn dat de procedure voor het opzeggen van Youfone verschilt van wat hierboven beschreven is.

Wat je precies moet doen bij een overlijden of verhuizing, ontdek je hieronder.

Youfone opzeggen vanwege een overlijden

Voor een Youfone abonnement opzeggen vanwege een overlijden dien je de overlijdensakte van de contracthouder per mail te sturen naar [email protected]. Vergeet niet om in de mail de gegevens van de overledene en een nabestaande of een contactpersoon in te vullen.

Je kunt ervoor kiezen om het abonnement op te zeggen, maar de nabestaande kan er ook voor kiezen om het abonnement over te nemen.

Voor persoonlijk advies kun je gratis met de Youfone klantenservice contact opnemen. Bel van maandag tot en met zaterdag van 10:00 - 17:00 uur naar: 088 222 9 222 of 1200 (vanaf een Youfone telefoonnummer).

Youfone opzeggen vanwege verhuizing

In het geval van een verhuizing, kun je ervoor kiezen om jouw abonnement mee te verhuizen of op te zeggen. Belangrijk hierbij is om eerst na te gaan of je op jouw nieuwe adres Youfone kunt ontvangen.

  • Ik kan geen Youfone ontvangen
    Je dient bij Youfone een bewijsstuk aan te leveren. Vervolgens wordt de opzegging kosteloos voor jou geregeld.
  • Ik kan Youfone ontvangen
    Er wordt een afkoopsom aangerekend voor het opzeggen van Youfone.

Als je gaat samenwonen en beide personen zijn bij Youfone klant, kun je het beste direct met Youfone contact opnemen voor het vinden van de beste oplossing voor jouw situatie. Zorg ervoor dat je zowel jou als jouw partners persoonlijke gegevens en klantnummers bij de hand hebt.

Youfone abonnement wijzigen

Indien je niet meer tevreden bent met jouw huidige Youfone abonnement, kun je ook besluiten om het abonnement te wijzigen in plaats van op te zeggen. Je dient dit in MyYoufone of telefonisch met behulp van de Youfone klantenservice te doen.

Om jouw Youfone abonnement te wijzigen, ga je in MyYoufone naar "Abonnement wijzigen". Vervolgens kies je het abonnement dat je wilt afsluiten en doorloop je het bestelproces.

Vergelijk alle alles-in-1 pakketten!

Vergelijke alle alles-in-1 pakketten bij Selectra en bespaar op jouw telecomfactuur!

Youfone abonnement overnemen

Voor het overnemen van het contract van een overledene of van jouw partner bij een scheiding, dien je een kopie van de ID en van de bankpas van de nieuwe contracthouder, de verklaring tot de contractovername dat ondertekend is door beide partijen (enkel bij scheiding) en de nieuwe adresgegevens en e-mailadres van de nieuwe contracthouder naar Youfone te mailen: [email protected]. Bij een overlijden is het belangrijk dat je ook een kopie van de overlijdensakte meestuurt.

Bij het overnemen van een contract worden er administratiekosten in rekening gebracht. Dit betreft standaard €25,00. Bij een TV & Internet abonnement wordt er bovendien €30,00 extra administratiekosten in rekening gebracht voor de fysieke verhuizing van de verbinding. Vergeet niet om in de mail aan te geven dat je akkoord gaat met deze kosten.

Veelgestelde vragen over Youfone opzeggen

Hoe zeg ik mijn abonnement op bij Youfone?

Je kunt jouw abonnement bij Youfone telefonisch opzeggen. Bel de Youfone klantenservice op 088 222 9 222 of 1200 (met een Youfone telefoonnummer).

Je kunt ook direct een abonnement bij een andere telecom provider afsluiten. Als je tijdens het bestelproces aangeeft dat je gebruik wilt maken van de overstapservice of dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden, zal jouw nieuwe provider jouw Youfone abonnement opzeggen voor jou.

Hoe kom ik van mijn Youfone abonnement af?

Je kunt jouw abonnement bij Youfone telefonisch opzeggen. Bel de Youfone klantenservice op 088 222 9 222 of 1200 (met een Youfone telefoonnummer).

Je kunt ook direct een abonnement bij een andere telecom provider afsluiten. Als je tijdens het bestelproces aangeeft dat je gebruik wilt maken van de overstapservice of dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden, zal jouw nieuwe provider jouw Youfone abonnement opzeggen voor jou.

Hoe lang is de opzegtermijn van Youfone?

De opzegtermijn bij Youfone is één maand. Houdt er wel rekening mee dat als je voor afloop van jouw contract jouw Youfone abonnement opzegt, je een afkoopsom dient te betalen die gelijk staat aan het restant van de abonnementskosten tot aan het einde van de minimale looptijd van jouw contract + €25,00 aan verwerkingskosten per aansluiting.

Wat is de afkoopsom voor Youfone?

De afkoopsom bij Youfone bedraagt het restant van de abonnementskosten tot aan het einde van de minimale looptijd van jouw abonnement. Hier bovenop komt nog €25,00 aan verwerkingskosten per aansluiting.

Is Youfone internet maandelijks opzegbaar?

De opzegtermijn bij Youfone is één maand. Houdt er wel rekening mee dat als je voor afloop van jouw contract jouw Youfone abonnement opzegt, je een afkoopsom dient te betalen die gelijk staat aan het restant van de abonnementskosten tot aan het einde van de minimale looptijd van jouw contract + €25,00 aan verwerkingskosten per aansluiting.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 8 stemmen vond de informatie nuttig.

Logo

Ben jij bij Youfone klant (geweest)? Deel jouw ervaring!

Laat een review achter
Selecteer een datum in het afgelopen jaar, tot vandaag.
Meer informatie over de verwerking van mijn gegevens.
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

* Verplicht veld


Sluit een Youfone abonnement af

Sluit een Youfone abonnement af