Review 50+ mobiel
Simpel reviews 2025: ervaringen, beoordelingen en tips
Klanten van Simpel beoordelen deze telecom aanbieder op Trustpilot met een 3,6/5 (n.a.v. 5.922 reviews). Op Google krijgt Simpel een beoordeling van 2,3/5 (n.a.v. 130 reviews). Ontdek hier de Simpel review van Selectra en de klantenbeoordelingen.
Ervaringen met Simpel
Ontdek hieronder alle ervaringen van (oud-)klanten van Simpel met deze telecom aanbieder.
Hoe worden reviews verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Hoe worden reviews verzameld?
Klanten die via Selectra een contract hebben afgesloten, ontvangen enkele weken na hun aanmelding een e-mail met de uitnodiging om een beoordeling over hun provider achter te laten. Bovendien kan iedere internetgebruiker op ieder moment een mening geven door te klikken op “Publiceer mijn mening”.
Het indienen van een review levert de gebruiker geen enkele vergoeding op.
Hoe worden reviews geverifieerd?
Selectra streeft ernaar om uitsluitend authentieke beoordelingen te publiceren.
Wij vragen elke klant die een review achterlaat, te bevestigen dat hij/zij klant is of is geweest bij de provider waarover hij/zij een review schrijft. Ook vragen wij hem/haar om ons een geldig e-mailadres te verstrekken.
Elke ingediende review wordt vervolgens door Selectra opnieuw gelezen en pas na deze menselijke verificatie gepubliceerd. Elke review die niet voldoet aan ons moderatiecharter of afkomstig is van een ongeldig e-mailadres, wordt niet gepubliceerd.
Wanneer een klant via Selectra een contract heeft getekend met een leverancier en een beoordeling achterlaat over deze provider met hetzelfde e-mailadres als waarmee het contract is getekend, voegt Selectra de vermelding Geverifieerde klant toe naast de beoordeling. Anders verschijnt er geen vermelding naast de review, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de klant klant is of is geweest bij de provider.
De gegevens die Selectra verzamelt in het kader van de publicatie van reviews, worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.
Hoe worden reviews gerangschikt?
Reviews worden weergegeven van nieuw naar oud. Wanneer een provider reviews van geverifieerde klanten heeft ontvangen, worden standaard alleen de reviews van geverifieerde klanten weergegeven. U kunt alle reviews weergeven door de optie 'Alleen geverifieerde klanten' uit te schakelen. Bovendien kan de gebruiker ervoor kiezen om alleen reviews weer te geven die een bepaalde review hebben gekregen, door het bijbehorende vakje aan te vinken.
Hoe wordt de score berekend?
De review is het gewogen gemiddelde van alle reviews die de provider heeft ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om meer gewicht te geven aan reviews van geverifieerde klanten en recente reviews. Daarom is voor een bepaalde review de weegfactor P gelijk aan x * y, waarbij x gelijk is aan 2 als de review afkomstig is van een geverifieerde klant of aan 1 als de review afkomstig is van een niet-geverifieerde klant; en waarbij y gelijk is aan 1,25 voor een kennisgeving die jonger is dan 1 jaar, 1 voor een kennisgeving die tussen 1 en 2 jaar oud is, 0,75 voor een kennisgeving die tussen 2 en 3 jaar oud is, 0,5 voor een kennisgeving die tussen 3 en 4 jaar oud is, of 0,25 voor een kennisgeving die ouder is dan 4 jaar.
Als je de leverancier vertegenwoordigt die het onderwerp is van de online review, bieden we je twee gratis manieren om te reageren op een gepubliceerde review.
1. Als u twijfelt aan de echtheid van de review, kunt u ons dat laten weten door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeld het referentienummer van de review () en geef de redenen voor uw opmerking.
2. U kunt contact met ons opnemen via [email protected] om ons te vragen u toegang te verlenen, zodat u kunt reageren op elk van de gepubliceerde review. Het antwoord wordt net onder de betreffende review gepubliceerd.
Selectra's review van Simpel
Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van Simpel.
✔️ Positieve Simpel reviews | ❌ Negatieve Simpel reviews |
---|---|
|
|
Maaikes mening over Simpel
Simpel heeft een enigszins beperkt maar toch compleet aanbod. Voor mensen die niet heel veel data verbruiken, is Simpel een goede oplossing. Als je echter een grootverbruiker bent, dan kun je wellicht beter verder kijken. Daarnaast zijn de Simpel abonnementen goed geprijsd en hebben ze vaak interessante promoties.
Maaike Zahn
Telecom expert Selectra

Wil je een abonnement afsluiten bij Simpel? Sluit zelf snel en eenvoudig online een Simpel abonnement af (Officiële Selectra-partner).
Simpel review over de klantenservice
Simpel beschikt over een uitgebreide klantenservice. Met Simpel contact opnemen kan telefonisch, via WhatsApp, via het online contactformulier, per post, via sociale media of via de online chat. Ook bestaat er een online community.
De vele verschillende contactmogelijkheden van de Simpel klantenservice zijn in onze ogen zeer positief. Een bijkomend voordeel vinden wij de online community, waar klanten van Simpel elkaar kunnen helpen met vragen en problemen.
Simpel reviews op andere platformen
In onze review van Simpel kijken wij ook naar de beoordelingen die Simpel heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.
Simpel reviews

Trustpilot

Laatst ge-update: 11-06-2025
Negatieve Simpel reviews
Het is bijna onvermijdelijk voor een grote telecom aanbieder als Simpel om geen klachten te ontvangen van klanten. Naast goede Simpel reviews, zijn er ook minder goede meningen online te vinden. Mocht je een officiële klacht willen indienen, dan kan dat door contact op te nemen met de klantenservice.
Als je er samen met de Simpel klantenservice niet uitkomt binnen een redelijk termijn, dan kun je besluiten om het contract te laten ontbinden. Jouw abonnement wordt dan stopgezet, zonder dat jij een opzegboete dient te betalen. Dit is echter enkel het geval als de klacht ernstig genoeg is. In sommige gevallen kun je ook geld terugkrijgen voor de periode dat de dienst niet goed werkte, waarbij je wel bewijzen moet kunnen aanleveren dat je toen ook al klachten hebt ingediend.
Daarnaast is het ook mogelijk om het probleem te melden bij de Autoriteit Consument en Markt. Je kunt hierbij kiezen tussen het melden van een probleem met een bedrijf, een probleem met een online dienst of platform en ongewenste telefoontjes.
Waarom klant worden bij Simpel?
Er zijn verschillende redenen waarom klant worden bij Simpel aantrekkelijk is. Hieronder vind je de belangrijkste voordelen van Simpel:
- Simpel hanteert goede prijzen.
- Simpel heeft een uitgebreide klantenservice.
- Je ontvangt korting als anderen via jou klant worden bij Simpel.
Hoe kun je klant worden bij Simpel?
Ben je na het lezen van de Simpel review overtuigd en wil je bij Simpel klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij Simpel afsluiten:
- Via de Simpel website

Wil je een abonnement afsluiten bij Simpel? Sluit zelf snel en eenvoudig online een Simpel abonnement af (Officiële Selectra-partner).
Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders
Review Ben
Review Budget Thuis
Review Caiway
Review Canal Digitaal
Review Delta
Review edpnet
Review Freedom Internet
Review Gofiber
Review hollandsnieuwe
Review Jonaz
Review KPN
Review Lebara
Review Let's Go Mobile
Review Lyca Mobile
Review Mixtus
Review Odido
Review Online.nl
Review Simyo
Review Solcon
Review Starlink
Review Vodafone
Review Youfone
Review Ziggo
Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Wanneer je op een link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.
Nieuw abbo aangevraagd met nummer behoud.
Voir plus Voir moinsDoor goede ervaring met mijn zoon zijn abbo denk ik wat tientjes te besparen per maand.
Nu krijg ik ineens een nieuw nummer. Neem contact op en krijg te horen dat ze dit niet kunnen veranderen.
Ik heb mijn nummer al langer dan 20 jaar. Ik wil mijn nummer behouden!