Review 50+ mobiel
Online.nl reviews 2025: ervaringen, voor- en nadelen
Klanten van Online.nl beoordelen deze telecom aanbieder op Trustpilot met een 1,8/5 (n.a.v. 1.103 reviews). Op Selectra krijgt Online.nl een beoordeling van 1/5 (n.a.v. 1 review). Ontdek hier de Online.nl review van Selectra en de klantenbeoordelingen.
Ervaringen met Online.nl
Ontdek hieronder alle ervaringen van (oud-)klanten van Online.nl met deze telecom aanbieder.
Hoe worden reviews verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Hoe worden reviews verzameld?
Klanten die via Selectra een contract hebben afgesloten, ontvangen enkele weken na hun aanmelding een e-mail met de uitnodiging om een beoordeling over hun provider achter te laten. Bovendien kan iedere internetgebruiker op ieder moment een mening geven door te klikken op “Publiceer mijn mening”.
Het indienen van een review levert de gebruiker geen enkele vergoeding op.
Hoe worden reviews geverifieerd?
Selectra streeft ernaar om uitsluitend authentieke beoordelingen te publiceren.
Wij vragen elke klant die een review achterlaat, te bevestigen dat hij/zij klant is of is geweest bij de provider waarover hij/zij een review schrijft. Ook vragen wij hem/haar om ons een geldig e-mailadres te verstrekken.
Elke ingediende review wordt vervolgens door Selectra opnieuw gelezen en pas na deze menselijke verificatie gepubliceerd. Elke review die niet voldoet aan ons moderatiecharter of afkomstig is van een ongeldig e-mailadres, wordt niet gepubliceerd.
Wanneer een klant via Selectra een contract heeft getekend met een leverancier en een beoordeling achterlaat over deze provider met hetzelfde e-mailadres als waarmee het contract is getekend, voegt Selectra de vermelding Geverifieerde klant toe naast de beoordeling. Anders verschijnt er geen vermelding naast de review, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de klant klant is of is geweest bij de provider.
De gegevens die Selectra verzamelt in het kader van de publicatie van reviews, worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.
Hoe worden reviews gerangschikt?
Reviews worden weergegeven van nieuw naar oud. Wanneer een provider reviews van geverifieerde klanten heeft ontvangen, worden standaard alleen de reviews van geverifieerde klanten weergegeven. U kunt alle reviews weergeven door de optie 'Alleen geverifieerde klanten' uit te schakelen. Bovendien kan de gebruiker ervoor kiezen om alleen reviews weer te geven die een bepaalde review hebben gekregen, door het bijbehorende vakje aan te vinken.
Hoe wordt de score berekend?
De review is het gewogen gemiddelde van alle reviews die de provider heeft ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om meer gewicht te geven aan reviews van geverifieerde klanten en recente reviews. Daarom is voor een bepaalde review de weegfactor P gelijk aan x * y, waarbij x gelijk is aan 2 als de review afkomstig is van een geverifieerde klant of aan 1 als de review afkomstig is van een niet-geverifieerde klant; en waarbij y gelijk is aan 1,25 voor een kennisgeving die jonger is dan 1 jaar, 1 voor een kennisgeving die tussen 1 en 2 jaar oud is, 0,75 voor een kennisgeving die tussen 2 en 3 jaar oud is, 0,5 voor een kennisgeving die tussen 3 en 4 jaar oud is, of 0,25 voor een kennisgeving die ouder is dan 4 jaar.
Als je de leverancier vertegenwoordigt die het onderwerp is van de online review, bieden we je twee gratis manieren om te reageren op een gepubliceerde review.
1. Als u twijfelt aan de echtheid van de review, kunt u ons dat laten weten door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeld het referentienummer van de review () en geef de redenen voor uw opmerking.
2. U kunt contact met ons opnemen via [email protected] om ons te vragen u toegang te verlenen, zodat u kunt reageren op elk van de gepubliceerde review. Het antwoord wordt net onder de betreffende review gepubliceerd.
Selectra's review van Online.nl
Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van Online.nl.
✔️ Positieve Online.nl reviews | ❌ Negatieve Online.nl reviews |
---|---|
|
|
Maaikes mening over Online.nl
Online.nl heeft een groot en divers aanbod, met als extra voordeel dat ze van zowel de KPN- als van de DELTA-netwerken gebruik maken. Ze behoren echter voor alles-in-1 niet tot de goedkoopste providers van Nederland.
Maaike Zahn
Telecom expert Selectra

Wil je een abonnement afsluiten bij Online.nl? Sluit zelf snel en eenvoudig online een Online.nl abonnement af (Officiële Selectra-partner).
Online.nl review over de klantenservice
Online.nl beschikt over een redelijke klantenservice. Met Online.nl contact opnemen kan telefonisch, via het online contactformulier, via de online chat, via sociale media of per post.
De klantenservice van Online.nl is in onze ogen voldoende, er zijn namelijk geschikte contactmogelijkheden voor iedereen. Bovendien is er een speciaal telefoonnummer die klanten met een vaste lijn van Online.nl kunnen bellen. Als nadelig kan echter ervaren worden dat je als klant te maken krijgt met een keuzemenu als je Online.nl belt.
Online.nl internet review
Online.nl biedt een groot aantal internetabonnementen aan, die onderling verschillen in de netwerkverbinding (kabel en glasvezel) en de internetsnelheid. Dit vinden wij erg positief, vooral doordat ze hierbij dezelfde abonnementen via verschillende netwerken (KPN en DELTA) aanbieden.
Hoewel de internetsnelheden erg gunstig zijn en de prijzen van de Online.nl internetabonnementen tot de goedkoopste in de markt behoren, vallen de prijzen van de pakketten hoger uit in vergelijking tot andere telecom providers.
Online.nl reviews op andere platformen
In onze review van Online.nl kijken wij ook naar de beoordelingen die Online.nl heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.
Online.nl reviews

Trustpilot

Selectra
Laatst ge-update: 11-06-2025
Negatieve Online.nl reviews
Het is bijna onvermijdelijk voor een grote telecom aanbieder als Online.nl om geen klachten te ontvangen van klanten. Naast goede Online.nl reviews, zijn er ook minder goede meningen online te vinden. Mocht je een officiële klacht willen indienen, dan kan dat door contact op te nemen met de klantenservice.
Als je er samen met de Online.nl klantenservice niet uitkomt binnen een redelijk termijn, dan kun je besluiten om het contract te laten ontbinden. Jouw abonnement wordt dan stopgezet, zonder dat jij een opzegboete dient te betalen. Dit is echter enkel het geval als de klacht ernstig genoeg is. In sommige gevallen kun je ook geld terugkrijgen voor de periode dat de dienst niet goed werkte, waarbij je wel bewijzen moet kunnen aanleveren dat je toen ook al klachten hebt ingediend.
Daarnaast is het ook mogelijk om het probleem te melden bij de Autoriteit Consument en Markt. Je kunt hierbij kiezen tussen het melden van een probleem met een bedrijf, een probleem met een online dienst of platform en ongewenste telefoontjes.
Waarom klant worden bij Online.nl?
Er zijn verschillende redenen waarom klant worden bij Online.nl aantrekkelijk is. Hieronder vind je de belangrijkste voordelen van Online.nl:
- Online.nl heeft een ruim aanbod aan internetabonnementen en pakketten.
- Online.nl biedt hun abonnementen aan via verschillende netwerken: die van KPN en van DELTA.
- De Online.nl internetabonnementen behoren tot de goedkopere in de markt.
- Online.nl heeft een ruime klantenservice.
Hoe kun je klant worden bij Online.nl?
Ben je na het lezen van de Online.nl review overtuigd en wil je bij Online.nl klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij Online.nl afsluiten:
- Via de Online.nl website
- Telefonisch: 088 0038 500

Wil je een abonnement afsluiten bij Online.nl? Sluit zelf snel en eenvoudig online een Online.nl abonnement af (Officiële Selectra-partner).
Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders
Review Ben
Review Budget Thuis
Review Caiway
Review Canal Digitaal
Review Delta
Review edpnet
Review Freedom Internet
Review Gofiber
Review hollandsnieuwe
Review Jonaz
Review KPN
Review Lebara
Review Let's Go Mobile
Review Lyca Mobile
Review Mixtus
Review Odido
Review Simpel
Review Simyo
Review Solcon
Review Starlink
Review Vodafone
Review Youfone
Review Ziggo
Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Wanneer je op een link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.
Online.nl levert sinds 5 dagen geen Internet meer wegens een lijnkaping. Echter ik werk thuis en kan daardoor niet meer mijn werkzaamheden uitvoeren. Men heeft echter geen noodpakket. Verder kan ik geen nieuw abonnement aanvragen want ze willen mijn contract niet beëindigen. De klant wordt dus gegijzeld. Ik word afgewimpeld met er wordt aan gewerkt.
Voir plus Voir moins