Vergelijk alle alles-in-1 pakketten!

Vergelijke alle alles-in-1 pakketten bij Selectra en bespaar op jouw telecomfactuur!

Hoe moet je Odido opzeggen? Alle procedures

Laatste update op
minuten lezen

Je abonnement bij Odido opzeggen kan door te bellen naar 0800 0092. Je kunt jouw Odido abonnement ook schriftelijk opzeggen via een online formulier of door een aangetekende brief per post naar Odido te sturen. Op deze pagina ontdek je alle procedures en aandachtspunten voor het opzeggen van Odido.

Goedkoopste alles-in-1 packs

  1. Odido Glasvezel 2000 + TV + Vast Bellen Start 32,50 per maand
    Online afsluiten
  2. Odido Glasvezel 1000 + TV + Vast Bellen Start 32,50 per maand
    Online afsluiten
  3. Odido Glasvezel 400 + TV + Vast Bellen Start 32,50 per maand
    Online afsluiten

Odido abonnement opzeggen

Je kunt op verschillende manieren jouw Odido abonnement opzeggen:

  • Bel de Odido klantenservice op 0800 0092 (gratis nummer).
  • Vul in Mijn Odido het online formulier voor internet, Klik&Klaar internet of sim-only in.
  • Stuur een aantekende brief met jouw naam en adresgegevens, jouw klantnummer, de betaalrekening waarmee je jouw facturen betaald, eventueel het telefoonnummer van het abonnement en de reden van opzeg naar: Odido Netherlands bv, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag.
  • Sluit een abonnement bij een andere telecom provider af en geef aan dat je gebruik wilt maken van de overstapservice of de nummerbehoudoptie. Jouw nieuwe provider zal dan jouw Odido abonnement opzeggen.

In de meeste gevallen is er sprake van een opzegtermijn van een maand, dit is echter afhankelijk van jouw abonnement. Na afloop van jouw contract kun je maandelijks jouw Odido abonnement opzeggen.

Nadat je jouw abonnement hebt opgezegd, zul je een mail vanuit Odido ontvangen waarin aangegeven wordt welke apparatuur je terug dient te sturen naar Odido. Dit betreft alle apparatuur die je van Odido geleend hebt. Stuur je deze apparatuur niet terug, dan worden hiervoor kosten in aanrekening gebracht.

Odido abonnement opzeggen kosten

Voordat je Odido opzegt, is het aan te raden om in Mijn Odido na te gaan wat de einddatum van jouw contract is. Als je voor deze datum jouw abonnement opzegt, dan dien je een afkoopsom te betalen. Deze afkoopsom is gelijk aan de resterende abonnementskosten tot aan het einde van de minimale abonnementsduur.

Vergelijk alle alles-in-1 pakketten!

Vergelijke alle alles-in-1 pakketten bij Selectra en bespaar op jouw telecomfactuur!

Odido internet opzeggen

Je kunt jouw Odido internetabonnement opzeggen door telefonisch met de Odido klantenservice contact op te nemen: 0800 0092. Het is tevens mogelijk om jouw abonnement zelf op te zeggen in Mijn Odido (via dit formulier voor Klik&Klaar internet) of door een aangetekende brief naar Odido te sturen. Voeg in deze brief in ieder geval het volgende toe:

  • De naam van de contracthouder
  • Jouw adres, postcode en woonplaats
  • Jouw telefoonnummer
  • Jouw klantnummer
  • Jouw geboortedatum
  • De betaalrekening waarmee je jouw facturen betaalt
  • De datum waarop je jouw abonnement wilt opzeggen
  • Welke diensten je wilt opzeggen
  • De reden van opzeg

Daarnaast kun je ook gebruik maken van de overstapservice. De overstapservice is een dienst waar het merendeel van de telecom aanbieders gebruik van maakt. Tijdens het afsluiten van een nieuw internetabonnement kun je aangeven dat je van deze dienst gebruik wilt maken. Jouw nieuwe aanbieder zal vervolgens jouw Odido abonnement voor jou opzeggen.

Odido sim-only opzeggen

Je kunt jouw Odido sim-only abonnement opzeggen door telefonisch met de Odido klantenservice contact op te nemen: 0800 0092. Het is tevens mogelijk om jouw abonnement zelf op te zeggen in Mijn Odido of door een aangetekende brief naar Odido te sturen. Voeg in deze brief in ieder geval het volgende toe:

  • De naam van de contracthouder
  • Jouw adres, postcode en woonplaats
  • Jouw telefoonnummer
  • Jouw klantnummer
  • Jouw geboortedatum
  • De betaalrekening waarmee je jouw facturen betaalt
  • De datum waarop je jouw abonnement wilt opzeggen

Daarnaast kun je ook gebruik maken van de nummerbehoudoptie. Je kunt gebruik maken van de nummerbehoudoptie wanneer je naar een andere telecom aanbieder overstapt en jouw huidige telefoonnummer wilt behouden. Je dient dit tijdens het afsluiten van jouw nieuwe abonnement aan te geven, waarna jouw nieuwe aanbieder jouw Odido abonnement voor jou opzegt.

Als je jouw Odido telefoonnummer wilt opzeggen, kun je geen gebruik maken van de nummerbehoudoptie. Tijdens het bestelproces van jouw nieuwe abonnement geef je aan dat je een nieuw telefoonnummer wilt en je zorgt er vervolgens zelf voor dat jouw Odido abonnement opgezegd wordt.

Odido tv of vaste telefoon opzeggen

Als je enkel Odido tv of vaste telefoon wilt opzeggen, dien je jouw abonnement te wijzigen. Je kunt in Mijn Odido nagaan of en wanneer je televisie en / of vaste telefoon kunt opzeggen, dit is namelijk afhankelijk van het moment dat je deze diensten hebt afgesloten.

Het is via Mijn Odido ook mogelijk om eenvoudig een televisie-pakket uit te zetten of om andere opties te deactiveren. Voor de premiumzenders geldt een opzegtermijn van een maand.

Odido opzeggen vanwege overlijden of verhuizing

In het geval een overlijden of verhuizing, is het niet altijd nodig om het Odido abonnement op te zeggen. Ook kan het zijn dat de procedure voor het opzeggen van Odido verschilt van wat hierboven beschreven is.

Wat je precies moet doen bij een overlijden of verhuizing, ontdek je hieronder.

Odido opzeggen vanwege overlijden

Bij het opzeggen van een Odido abonnement vanwege een overlijden kun je de Odido klantenservice bellen op: 0800 0092. Het is ook mogelijk om het Odido contract op te zeggen via Closure, waar Odido mee samen werkt. Het is ook benodigd om het online formulier in te vullen om het overlijden aan Odido door te geven.

Het opzeggen van Odido vanwege een overlijden is te allen tijde 100% gratis.

Odido opzeggen vanwege verhuizing

In het geval van een verhuizing, kun je ervoor kiezen om jouw abonnement mee te verhuizen of op te zeggen. Belangrijk hierbij is om eerst na te gaan of je op jouw nieuwe adres Odido kunt ontvangen.

  • Ik kan geen Odido ontvangen
    Je dient bij Odido een bewijsstuk aan te leveren. Vervolgens wordt de opzegging kosteloos voor jou geregeld.
  • Ik kan Odido ontvangen
    Er wordt een afkoopsom aangerekend voor het opzeggen van Odido.

Als je tijdelijk naar het buitenland gaat, is het mogelijk om jouw Odido abonnement te pauzeren. Je dient hiervoor contact op te nemen met de Odido klantenservice: 0800 0092.

Odido abonnement wijzigen

Indien je niet meer tevreden bent met jouw huidige Odido abonnement, kun je ook besluiten om het abonnement te wijzigen in plaats van op te zeggen. Je dient dit in Mijn Odido, telefonisch met behulp van de Odido klantenservice of in een Odido winkel te doen.

Het is afhankelijk van jouw abonnement en wanneer je het abonnement hebt afgesloten wat er allemaal mogelijk is. In Mijn Odido kun je precies nagaan wat jouw mogelijkheden zijn.

Vergelijk alle alles-in-1 pakketten!

Vergelijke alle alles-in-1 pakketten bij Selectra en bespaar op jouw telecomfactuur!

Odido abonnement overnemen

Voor het overnemen van een mobiel abonnement dien je het online formulier op de Odido website in te vullen. Het is belangrijk om te weten dat je enkel een sim-only abonnement kunt overnemen, niet de kosten voor de smartphone. De smartphone zal dus volledig afbetaald moeten worden voordat het abonnement overgenomen kan worden. Dit kan in een keer tijdens de aanvraag voor de overname.

Bij een contractovername worden er verwerkingskosten van €25,42 aangerekend. Deze kosten dient de nieuwe contracthouder te betalen. In het geval van een overname naar aanleiding van een overlijden of een zakelijk contract waarbij de contracthouder gelijk blijft, worden er geen verwerkingskosten aangerekend.

Het overnemen van een contract van een overleden kan door het contractovernameformulier te downloaden en in te vullen en vervolgens te mailen naar: [email protected].

Veelgestelde vragen over Odido opzeggen

Hoe kan ik Odido opzeggen?

Je kunt jouw Odido contract opzeggen door de klantenservice van Odido te bellen op: 0800 0092. Odido online opzeggen is ook mogelijk, hiervoor dien je naar Mijn Odido te gaan. Het is ook mogelijk om een aangetekende brief naar Odido te sturen: Odido Netherlands bv, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag.

Je kunt ook direct een abonnement bij een andere telecom provider afsluiten. Als je tijdens het bestelproces aangeeft dat je gebruik wilt maken van de overstapservice of dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden, zal jouw nieuwe provider jouw Odido abonnement opzeggen voor jou.

Hoe stop je een Odido abonnement?

Het stopzetten van een Odido abonnement kan telefonisch (bel Odido op: 0800 0092), in Mijn Odido of per post (stuur een aangetekende brief naar: Odido Netherlands bv, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag). Je kunt bovendien een abonnement bij een andere telecom provider afsluiten en aangeven dat je gebruik wilt maken van de overstapservice en / of dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden.

Kan je je Odido abonnement opzeggen?

Je kunt zelf jouw Odido abonnement opzeggen. Dit kan telefonisch, via Mijn Odido of per post. Houd er wel rekening mee dat als je Odido opzegt voor afloop van jouw contract, je een afkoopsom dient te betalen. Deze afkoopsom staat gelijk aan het restant van de abonnementskosten tot aan het einde van de minimale contractduur.

Kan ik Odido internet opzeggen?

Je kunt Odido internet opzeggen door de Odido klantenservice te bellen op 0800 0092, naar Mijn Odido te gaan of een aangetekende brief te sturen naar: Odido Netherlands bv, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag.

Hoe kan ik mijn Odido internetabonnement online opzeggen?

Jouw Odido internetabonnement online opzeggen kan via Mijn Odido.

Heeft Odido een opzegtermijn?

Odido hanteert een opzegtermijn van een maand.

Hoeveel maanden van tevoren moet je Odido opzeggen?

Je kunt tot vier maanden voor afloop van jouw Odido abonnement een overstap naar een andere telecom provider in gang zetten. Je dient enkel aan te geven dat de startdatum van jouw nieuwe abonnement na afloop van jouw minimale contractduur is.

Als je op een ander moment Odido wilt opzeggen, zul je rekening moeten houden met een opzegtermijn van een maand. 

Hoe lang van tevoren moet je Odido opzeggen?

Odido hanteert een opzegtermijn van een maand. Het is echter mogelijk om verder van tevoren de opzeg aan te vragen.

Kan ik mijn Odido abonnement afkopen?

Het is mogelijk om jouw Odido abonnement af te kopen. Als je voor afloop van de minimale contractduur Odido wilt opzeggen, betaal je een afkoopsom die gelijk staat aan het restant van de abonnementskosten tot aan het einde van de minimale contractsduur.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 21 stemmen vond de informatie nuttig.

Selectra heeft een affiliate partnership met deze entiteit. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Logo

Ben jij bij Odido klant (geweest)? Deel jouw ervaring!

Laat een review achter
Selecteer een datum in het afgelopen jaar, tot vandaag.
Meer informatie over de verwerking van mijn gegevens.
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

* Verplicht veld


Sluit een Odido abonnement af

Sluit een Odido abonnement af

Sluit snel en eenvoudig online een abonnement bij Odido af.