DELTA reviews in 2025: Beoordelingen en ervaringen
Klanten van DELTA beoordelen deze telecom aanbieder op Trustpilot met een 3,2/5 (n.a.v. 7.252 reviews). Op Selectra krijgt DELTA een beoordeling van 1/5 (n.a.v. 1 review). Ontdek hier de DELTA review van Selectra en de klantenbeoordelingen.
Ervaringen met DELTA
Ontdek hieronder alle ervaringen van (oud-)klanten van DELTA met deze telecom aanbieder.
Hoe worden reviews verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Hoe worden reviews verzameld?
Klanten die via Selectra een contract hebben afgesloten, ontvangen enkele weken na hun aanmelding een e-mail met de uitnodiging om een beoordeling over hun provider achter te laten. Bovendien kan iedere internetgebruiker op ieder moment een mening geven door te klikken op “Publiceer mijn mening”.
Het indienen van een review levert de gebruiker geen enkele vergoeding op.
Hoe worden reviews geverifieerd?
Selectra streeft ernaar om uitsluitend authentieke beoordelingen te publiceren.
Wij vragen elke klant die een review achterlaat, te bevestigen dat hij/zij klant is of is geweest bij de provider waarover hij/zij een review schrijft. Ook vragen wij hem/haar om ons een geldig e-mailadres te verstrekken.
Elke ingediende review wordt vervolgens door Selectra opnieuw gelezen en pas na deze menselijke verificatie gepubliceerd. Elke review die niet voldoet aan ons moderatiecharter of afkomstig is van een ongeldig e-mailadres, wordt niet gepubliceerd.
Wanneer een klant via Selectra een contract heeft getekend met een leverancier en een beoordeling achterlaat over deze provider met hetzelfde e-mailadres als waarmee het contract is getekend, voegt Selectra de vermelding Geverifieerde klant toe naast de beoordeling. Anders verschijnt er geen vermelding naast de review, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de klant klant is of is geweest bij de provider.
De gegevens die Selectra verzamelt in het kader van de publicatie van reviews, worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.
Hoe worden reviews gerangschikt?
Reviews worden weergegeven van nieuw naar oud. Wanneer een provider reviews van geverifieerde klanten heeft ontvangen, worden standaard alleen de reviews van geverifieerde klanten weergegeven. U kunt alle reviews weergeven door de optie 'Alleen geverifieerde klanten' uit te schakelen. Bovendien kan de gebruiker ervoor kiezen om alleen reviews weer te geven die een bepaalde review hebben gekregen, door het bijbehorende vakje aan te vinken.
Hoe wordt de score berekend?
De review is het gewogen gemiddelde van alle reviews die de provider heeft ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om meer gewicht te geven aan reviews van geverifieerde klanten en recente reviews. Daarom is voor een bepaalde review de weegfactor P gelijk aan x * y, waarbij x gelijk is aan 2 als de review afkomstig is van een geverifieerde klant of aan 1 als de review afkomstig is van een niet-geverifieerde klant; en waarbij y gelijk is aan 1,25 voor een kennisgeving die jonger is dan 1 jaar, 1 voor een kennisgeving die tussen 1 en 2 jaar oud is, 0,75 voor een kennisgeving die tussen 2 en 3 jaar oud is, 0,5 voor een kennisgeving die tussen 3 en 4 jaar oud is, of 0,25 voor een kennisgeving die ouder is dan 4 jaar.
WAARDELOOS!!! Nog nooit zo’n ongeïnteresseerde niet-empathische internetprovider meegemaakt! Bij overgang van Caiway zonder vooraankondiging uit internet gegooid, vervolgens niet mee willen werken aan een passende datum om het weer ‘aan’ te zetten. Grote mond, leugens zoals ‘we vinden het zeer vervelend voor u’ en geen enkel respect voor ons als klant. We zouden wensen dat zij in Berghem geen monopoliepositie hadden mbt glasvezel, dan waren we zo overgestapt op KPN!!!
Voir plus Voir moinsAls je de leverancier vertegenwoordigt die het onderwerp is van de online review, bieden we je twee gratis manieren om te reageren op een gepubliceerde review.
1. Als u twijfelt aan de echtheid van de review, kunt u ons dat laten weten door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeld het referentienummer van de review () en geef de redenen voor uw opmerking.
2. U kunt contact met ons opnemen via [email protected] om ons te vragen u toegang te verlenen, zodat u kunt reageren op elk van de gepubliceerde review. Het antwoord wordt net onder de betreffende review gepubliceerd.
Selectra's review van DELTA
Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van DELTA.
| ✔️ Positieve DELTA reviews | ❌ Negatieve DELTA reviews |
|---|---|
|
|
Maaikes mening over DELTA
DELTA is een goede en zeer uitgebreide telecom aanbieder die zich veel focust op hun glasvezelnetwerk, ze zijn niet voor niets een van de grootste providers van Nederland. De prijzen van DELTA variëren, waardoor ze niet bij de goedkoopste, maar ook niet bij de duurste providers in Nederland behoren.
Maaike Zahn
Telecom expert Selectra
Wil je een abonnement afsluiten bij DELTA? Sluit zelf snel en eenvoudig online een DELTA abonnement af (Officiële Selectra-partner).
DELTA review over de klantenservice
DELTA beschikt over een redelijke klantenservice. Met DELTA contact opnemen kan telefonisch, via de online chat, via sociale media of door langs te gaan bij een van de winkels.
De klantenservice van DELTA is in onze ogen enigszins beperkt, er bestaat namelijk geen contactformulier of e-mailadres waarop je hen kunt bereiken. Daarnaast zijn de telefoonnummers van de DELTA klantenservice betalend en zijn er enkel in Zeeland winkels.
Daarentegen vinden wij het wel zeer positief dat er twee verschillende telefoonnummers zijn: een voor vragen over glasvezel en een voor vragen over kabelinternet. Hierdoor is het voor (potentiële) klanten eenvoudiger om snel bij de juiste persoon te komen.
DELTA glasvezel review
DELTA heeft een uitgebreid glasvezelnetwerk, waardoor het op een groot aantal adressen in Nederland mogelijk is om een glasvezelabonnement bij DELTA af te sluiten. Hierbij is het op sommige adressen zelfs mogelijk om internetsnelheden tot 8 Gbps te behalen.
Hoewel dit erg indrukwekkend is, zal verreweg het merendeel van de huishoudens geen 8 Gbps nodig hebben thuis. Daarnaast heeft DELTA ook aangekondigd dat er geen volledige netwerkdekking zal komen, waardoor het veel huishoudens niet mogelijk zal zijn om bij DELTA een abonnement af te sluiten.
DELTA reviews op andere platformen
In onze review van DELTA kijken wij ook naar de beoordelingen die DELTA heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.
DELTA reviews
Trustpilot
Selectra
Laatst ge-update: 12-11-2025
Negatieve DELTA reviews
Het is bijna onvermijdelijk voor een grote telecom aanbieder als DELTA om geen klachten te ontvangen van klanten. Naast goede DELTA reviews, zijn er ook minder goede meningen online te vinden. Mocht je een officiële klacht willen indienen, dan kan dat door contact op te nemen met de klantenservice.
Als je er samen met de DELTA klantenservice niet uitkomt binnen een redelijk termijn, dan kun je besluiten om het contract te laten ontbinden. Jouw abonnement wordt dan stopgezet, zonder dat jij een opzegboete dient te betalen. Dit is echter enkel het geval als de klacht ernstig genoeg is. In sommige gevallen kun je ook geld terugkrijgen voor de periode dat de dienst niet goed werkte, waarbij je wel bewijzen moet kunnen aanleveren dat je toen ook al klachten hebt ingediend.
Daarnaast is het ook mogelijk om het probleem te melden bij de Autoriteit Consument en Markt. Je kunt hierbij kiezen tussen het melden van een probleem met een bedrijf, een probleem met een online dienst of platform en ongewenste telefoontjes.
Waarom klant worden bij DELTA?
Er zijn verschillende redenen waarom klant worden bij DELTA aantrekkelijk is. Hieronder vind je de belangrijkste voordelen van DELTA:
- DELTA is een van de grootste telecom aanbieders in Nederland: veel mensen gingen je al voor!
- DELTA is in de eerste helft van 2024 uitgeroepen door nPerf Barometer tot de provider met het snelste netwerk van Nederland.
- DELTA heeft een ruime netwerkdekking.
- Het is bij DELTA mogelijk om zeer hoge snelheden voor internet te behalen.
- Het is mogelijk om bij een DELTA winkel langs te gaan als je woonachtig bent in Zeeland.
- Het is bij DELTA mogelijk om smartphones te kopen.
Hoe kun je klant worden bij DELTA?
Ben je na het lezen van de DELTA review overtuigd en wil je bij DELTA klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij DELTA afsluiten:
- Via de DELTA website
- In een DELTA winkel
- Telefonisch: 0118 2255 66
Wil je een abonnement afsluiten bij DELTA? Sluit zelf snel en eenvoudig online een DELTA abonnement af (Officiële Selectra-partner).
Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders
Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Wanneer je op een link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.
Dan verheug je je op sneller internet om erachter te komen op de dag dat het geinstalleerd kan worden (door de monteur) dat er een cruciale converter niet geleverd is. Dan bel je de klantenservice maar niemand die kan helpen, alles kan pas geregeld worden na het weekend. Leuk hoor! Vrijdag middag en dan het hele weekend geen internet en tv, goed begin! Gewoon gelijk maar mijn abo opgezegd en ik zoek wel lekker wat anders. Dit als begin voorspelt niet veel voor de toekomst!
Voir plus Voir moins