Hoe kun je jouw sim only verlengen?

Laatste update op
minuten lezen

Nadat de looptijd van je abonnement afgelopen is, kan het contract stilzwijgend verlengd worden of het contract kan verlengd worden. Bij sim-only verlengen wordt in feite een nieuw abonnement afgesloten, waardoor je weer van nieuwe voordelen kunt genieten.

Wat doen als je contract afgelopen is?

Wanneer je een sim-only abonnement afsluit, ga je een contract aan met een looptijd van een of twee jaren (in sommige gevallen maandelijks). Als jouw contract afgelopen is, heb je de keuze uit verschillende opties:

  • Je doet niets, waarmee je in feite stilzwijgend jouw contract verlengt. Het is hierna mogelijk om maandelijks jouw abonnement op te zeggen.
  • Je verlengt jouw abonnement, waarmee je een nieuw contract aangaat. Je zult dus opnieuw een of twee jaar aan een contract vastzitten.
  • Je stapt over naar een andere provider en zegt jouw oude sim-only abonnement op (eventueel door de nieuwe telecom aanbieder).

Wat gebeurt er als jouw sim-only afloopt?

Als jouw sim-only abonnement afloopt en je doet zelf niets, dan zal jouw contract stilzwijgend verlengd worden met een maand. Na deze maand, zal het contract opnieuw met een maand verlengd worden, etc.

Bij een stilzwijgende verlenging van jouw sim-only ga je geen nieuw contract aan, noch verandert er iets voor jou met betrekking tot de voorwaarden.

Wel kan het zijn dat een eventuele korting vervalt waarvan je voorheen gebruik maakte. Daartegenover staat echter dat je jouw contract nu wel maandelijks kunt opzeggen zonder opzegvergoeding.

Waarom moet ik sim-only verlengen?

Als je tevreden bent met jouw huidige sim-only abonnement en met jouw huidige telecom provider, kun je na het aflopen van jouw contract ervoor kiezen om jouw sim-only te verlengen. Je blijft dan gewoon bij dezelfde aanbieder klant met hetzelfde abonnement.

Bij het verlengen van sim-only kun je bovendien gebruik maken van eventuele nieuwe promoties, zoals kortingen of andere bonussen, terwijl je de aansluitkosten niet opnieuw hoeft te betalen.

Hoe kun je sim-only verlengen?

Als na het vergelijken van sim-only blijkt dat je klant wilt blijven bij jouw huidige telecom aanbieder, kun je vanaf, in de meeste gevallen, vier maanden voor afloop van jouw contract jouw sim-only verlengen. Natuurlijk is het hierbij mogelijk om jouw huidige telefoonnummer te behouden.

Het verlengen van jouw contract dien je via jouw provider te doen, waarna je per mail op de hoogte wordt gesteld over de verlenging en de ingangsdatum van jouw nieuwe contract.

Hoe je jouw sim-only dient te verlengen, verschilt per provider. Bovendien bieden verschillende aanbieders ook de mogelijkheid om je sim-only te verlengen met een nieuwe smartphone.

50+ mobiel verlengen

Je kunt jouw 50+ mobiel sim-only verlengen in de laatste vier maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

50+ mobiel zal jou per mail op de hoogte stellen wanneer je jouw contract kunt verlengen. Je kunt echter ook zelf inloggen op de verlengpagina op de 50+ mobiel website.

Ben verlengen

Je kunt jouw Ben sim-only verlengen in de laatste vier maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij Ben kun je jouw sim-only verlengen via de verlengpagina op de Ben website of door te bellen naar: 0800 246 24 68.

Budget Mobiel verlengen

Je kunt jouw Budget Mobiel sim-only verlengen in de laatste drie maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij Budget Mobiel kun je jouw sim-only verlengen via MijnBudget.

Caiway verlengen

Je kunt jouw Caiway sim-only verlengen in de laatste vier maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij Caiway kun je jouw sim-only verlengen in Mijn Caiway.

DELTA verlengen

Je kunt jouw DELTA sim-only verlengen in de laatste vier maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij DELTA kun je jouw sim-only verlengen door het invullen van het verlengformulier op de DELTA website.

hollandsnieuwe verlengen

Je kunt jouw hollandsnieuwe sim-only verlengen in de laatste vier maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij hollandsnieuwe kun je jouw sim-only verlengen door het doorlopen van het bestelproces op de hollandsnieuwe website. Wil je ook een nieuwe smartphone, dan dien je eerst een smartphone te kiezen.

KPN verlengen

Je kunt jouw KPN sim-only verlengen in de laatste vier maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij KPN kun je jouw sim-only verlengen via de verlengpagina op de KPN website.

Lebara verlengen

Je kunt jouw Lebara sim-only verlengen in de laatste vier maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij Lebara kun je jouw sim-only verlengen via MyLebara of in Lebara winkels.

Mixtus verlengen

Je kunt jouw Mixtus sim-only verlengen in de laatste vier maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij Mixtus kun je jouw sim-only verlengen door een e-mail te sturen naar: [email protected].

Odido verlengen

Je kunt jouw Odido sim-only verlengen in de laatste vier maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij Odido kun je jouw sim-only verlengen door het inloggen bij de verlengpagina op de Odido website.

Simpel verlengen

Je kunt jouw Simpel sim-only verlengen in de laatste zes maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij Simpel kun je jouw sim-only verlengen via Mijn Simpel.

Simyo verlengen

Je kunt jouw Simyo sim-only verlengen in de laatste vier maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij Simyo kun je jouw sim-only verlengen via Mijn Simyo.

Vodafone verlengen

Je kunt jouw Vodafone sim-only verlengen in de laatste vier maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij Vodafone kun je jouw sim-only verlengen in My Vodafone, door langs te gaan in een Vodafone winkel of door te bellen naar: 0800 0001. Wil je ook een nieuwe smartphone, dan dien je eerst een smartphone te kiezen.

Youfone verlengen

Je kunt jouw Youfone sim-only verlengen in de laatste vier maanden van jouw contract. Dit contract zal ingaan zodra jouw huidige contract afgelopen is.

Als klant bij Youfone kun je jouw sim-only verlengen via MyYoufone.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 27 stemmen vond de informatie nuttig.