4G-storing vandaag melden en sim-only problemen oplossen
Problemen met jouw mobiele verbinding kunnen van jouw telefoon vandaan komen, maar het is ook mogelijk dat er sprake is van een 4G- of 5G-storing op jouw adres. Op deze pagina kun je achterhalen of er vandaag een storing op jouw adres is en kun je een storing van jouw sim-only aanbieder melden. Ook geven wij jou van Selectra verschillende tips om het meeste uit jouw sim-only abonnement te halen.
Goedkoopste sim-only abonnementen
-
Lyca Mobile 1GB Sim Only 2,00 per maand
Online afsluiten -
Lebara 1 GB + 150 belminuten & sms'en 2,00 per maand
Online afsluiten -
50+ mobiel 1 GB + onbeperkt bellen & sms'en 2,50 per maand
Online afsluiten
4G- of 5G-storing melden
Geef via onderstaande tool aan ons door als er momenteel een 4G- of 5G-storing op je adres is.
Een netwerkstoring melden
- 's-Gravenhage
- Aalsmeer
- Aalten
- Alblasserdam
- Alkmaar
Wij raden ook aan dat je jouw telecom aanbieder informeert over de 4G- of 5G-storing. Zo zijn zij op de hoogte en kunnen ze snel actie ondernemen om de storing op te lossen. Je kunt hiervoor het beste met de klantendienst van jouw telecom aanbieder contact opnemen.
Vergoeding bij een 4G- of 5G-storing
Bij een 4G- of 5G-storing is het mogelijk dat je een vergoeding ontvangt. Hiervoor dient de storing langer dan twaalf uur te duren. Voor elke dag van de internetstoring ontvang je 1/30ste deel van jouw abonnementskosten terug. De hoogte van de vergoeding is dus afhankelijk van de hoogte van jouw abonnementskosten.
Je zult zelf de vergoeding aan moeten vragen. Je kunt dit pas doen zodra de storing volledig is opgelost, zodat bekend is voor hoeveel dagen je een vergoeding kunt ontvangen. Bovendien kan het zijn dat jouw telecom aanbieder ervoor kiest om de vergoeding in een andere vorm uit te keren, bijvoorbeeld door een korting op jouw abonnementskosten of middels een cadeau. Je dient hier wel nadrukkelijk mee akkoord te gaan.
Sim-onlystoringen juli 2025
In onderstaande kaarten ontdek je waar er deze maand sim-only storingen zijn geweest van de verschillende sim-only aanbieders, zoals ze bij ons zijn gemeld.
DELTA storingen sim-only juli 2025
Ontdek in onderstaande map alle 4G- en 5G-storingen van DELTA in juli 2025 zoals ze bij ons gemeld zijn door klanten van DELTA (en de telecom aanbieders die van het DELTA netwerk gebruik maken).
Er zijn deze maand nog geen netwerkstoringen gemeld bij ons.
KPN storingen sim-only juli 2025
Ontdek in onderstaande map alle 4G- en 5G-storingen van KPN in juli 2025 zoals ze bij ons gemeld zijn door klanten van KPN (en de telecom aanbieders die van het KPN netwerk gebruik maken).
Er zijn deze maand nog geen netwerkstoringen gemeld bij ons.
Odido storingen sim-only juli 2025
Ontdek in onderstaande map alle 4G- en 5G-storingen van Odido in juli 2025 zoals ze bij ons gemeld zijn door klanten van Odido (en de telecom aanbieders die van het Odido netwerk gebruik maken).
Er zijn deze maand nog geen netwerkstoringen gemeld bij ons.
Vodafone storingen sim-only juli 2025
Ontdek in onderstaande map alle 4G- en 5G-storingen van Vodafone in juli 2025 zoals ze bij ons gemeld zijn door klanten van Vodafone (en de telecom aanbieders die van het Vodafone netwerk gebruik maken).
Er zijn deze maand nog geen netwerkstoringen gemeld bij ons.
Sim-only problemen oplossen
Problemen met jouw sim-only abonnement hoeven niet veroorzaakt te worden door een 4G- of 5G-storing. Het is namelijk ook mogelijk dat het uit jouw smartphone vandaan komt of dat er sprake is van een internetstoring (als je met wifi verbonden bent). Het is dus zeker ook aan te raden om na te gaan of er een internetstoring op jouw adres is.
Hierna geven wij onze tips zodat jij het meeste uit jouw sim-only abonnement kunt halen, in het geval dat de problemen niet voortkomen uit een netwerkstoring.
- Herstart je smartphone.
- Ga in de online klantenzone van je telecom aanbieder na of je nog openstaande facturen hebt.
- Ga in de online klantenzone van je telecom aanbieder na of je alle data, belminuten en / of sms'en uit je abonnement hebt verbruikt.
- Ga na of de simkaart juist in je smartphone zit.
- Ga na of de simkaart het in een andere smartphone wel doet.
- Ga na of mobiel internet juist is ingesteld en is geactiveerd op je smartphone.
Als de simkaart kapot is, kun je vaak via de online klantenzone van je sim-only aanbieder of door met je sim-only aanbieder contact op te nemen een nieuwe simkaart bestellen.
Komt het probleem voort uit het feit dat je voor het eind van de maand door je data, belminuten en / of sms'en heen bent? Het is wellicht een goed idee om je verbruik na te gaan en te kijken hoe je minder kunt verbruiken. Heb je deze maand veel gereisd? Dan kan het zijn dat je eenmalig meer hebt gebruikt, omdat je veel van roaming gebruik hebt gemaakt.
Kom je tot de conclusie dat je abonnement eigenlijk niet voldoende is? Dan is het wellicht een goed idee om sim-only abonnementen te vergelijken en om over te stappen naar een abonnement met meer of onbeperkt data, belminuten en / of sms'en.
Merk je juist dat je internetsnelheid laag is? Ben je met wifi verbonden? Dan kan dit probleem vanuit je wifi komen. Ben je met mobiel internet verbonden? Dan kan het zijn dat de dekking slecht is. Indien je smartphone en sim-only abonnement 5G ondersteunen, kun je overwegen over te stappen naar een abonnement met 5G.
Vergelijk alle sim-only abonnementen!
Vergelijke alle sim-only abonnementen bij Selectra en bespaar op jouw telecomfactuur!
Veelgestelde vragen over sim-only storingen en problemen
Hoe meld je een mobiele netwerkstoring?
Bij een netwerkstoring van jouw 4G- of 5G-netwerk dien je met jouw telecom aanbieder contact op te nemen. Zo zijn zij op de hoogte van de storing, waardoor zo snel mogelijk het probleem verholpen kan worden. Als er sprake is van een storing van minimaal twaalf uur, zul je per dag een vergoeding van 1/30ste van jouw abonnementskosten ontvangen.
Deze vergoeding kan uitbetaald worden, als korting op jouw volgende factuur toegepast worden, of worden uitgekeerd in de vorm van een cadeau. De uitbetaling van de vergoeding kan verschillen van aanbieder tot aanbieder, al zul je zelf eerst toestemming moeten geven voor de uitkering in de vorm van een cadeau.
Wat kun je doen bij sim-only problemen?
Als je sim-only problemen ervaart, kun je allereerst jouw smartphone opnieuw opstarten. Ook kun je in de online klantenzone van jouw telecom aanbieder nagaan of er nog openstaande facturen zijn, waardoor de diensten tijdelijk zijn opgeschort. Bovendien kun je in de online klantenzone nagaan of je alle data, belminuten en sms'en uit je abonnement hebt verbruikt.
Je kunt daarnaast controleren of de simkaart nog juist werkt. Ga allereerst na of de simkaart juist in jouw smartphone is gestoken. Als dit het geval is en je kunt nog steeds niet bellen, sms'en of surfen op internet, dan kun je nagaan of de simkaart het in een smartphone het wel doet. Doet de simkaart het nog steeds niet, dan kun je een nieuwe simkaart bestellen. Doet de simkaart het nu wel, dan kun je nagaan of mobiel internet juist is ingesteld en geactiveerd op jouw smartphone.
Mocht dit niet helpen, dan kun je altijd overwegen over te stappen naar een sim-only abonnement met meer data, belminuten en sms'en.
Hoe verander ik van sim-only aanbieder?
De eenvoudigste manier voor het veranderen van sim-only aanbieder, is door alle sim-only abonnementen te vergelijken en vervolgens een abonnement af te sluiten bij de telecom aanbieder die als beste naar voren komt. Je kunt hierbij aangeven dat je gebruik wilt maken van de optie voor nummerbehoud, waarbij jouw nieuwe aanbieder jouw huidige abonnement voor jou opzegt.
Natuurlijk kun je ook zelf een nieuw abonnement afsluiten en jouw huidige abonnement opzeggen. Hoe dit in zijn werk gaat, verschilt van aanbieder tot aanbieder.