Vergelijk alle internetabonnementen!

Vergelijke alle internetabonnementen bij Selectra en bespaar op jouw telecomfactuur!

Internetstoring vandaag melden en internetproblemen oplossen

Laatste update op
minuten lezen

Problemen met jouw internetverbinding kunnen bij jou thuis vandaan komen, maar het is ook mogelijk dat er sprake is van een internetstoring op jouw adres. Op deze pagina kun je achterhalen of er vandaag een internetstoring op jouw adres is en kun je een storing van jouw internetaanbieder melden. Ook geven wij jou van Selectra verschillende tips om het meeste uit jouw internetverbinding te halen.

Goedkoopste internetabonnementen

  1. Youfone Internet 50 Mbps 15,00 per maand
    Online afsluiten
  2. Online.nl DSL 50 Mbps 16,50 per maand
    Online afsluiten
  3. Youfone Internet 100 Mbps 16,75 per maand
    Online afsluiten

Internetstoring melden

Geef via onderstaande tool aan ons door als er momenteel een internetstoring op je adres is.

Een netwerkstoring melden

  • 's-Gravenhage
  • Aalsmeer
  • Aalten
  • Alblasserdam
  • Alkmaar
Laden

Wij raden ook aan dat je jouw telecom aanbieder informeert over de internetstoring. Zo zijn zij op de hoogte en kunnen ze snel actie ondernemen om de storing op te lossen. Je kunt hiervoor het beste met de klantendienst van jouw telecom aanbieder contact opnemen.

Vergoeding bij een internetstoring

Bij een internetstoring is het mogelijk dat je een vergoeding ontvangt. Hiervoor dient de storing langer dan twaalf uur te duren. Voor elke dag van de internetstoring, ontvang je 1/30ste deel van jouw abonnementskosten terug. De hoogte van de vergoeding is dus afhankelijk van de hoogte van jouw abonnementskosten.

Je zult zelf de vergoeding aan moeten vragen. Je kunt dit pas doen zodra de storing volledig is opgelost, zodat bekend is voor hoeveel dagen je een vergoeding kunt ontvangen. Bovendien kan het zijn dat jouw telecom aanbieder ervoor kiest om de vergoeding in een andere vorm uit te keren, bijvoorbeeld door een korting op jouw abonnementskosten of middels een cadeau. Je dient hier wel nadrukkelijk mee akkoord te gaan.

Internetstoringen juli 2025

In onderstaande kaarten ontdek je waar er deze maand internetstoringen zijn geweest van de verschillende internetaanbieders, zoals ze bij ons zijn gemeld.

DELTA internetstoringen juli 2025

Ontdek in onderstaande map alle internetstoringen van DELTA in juli 2025 zoals ze bij ons gemeld zijn door klanten van DELTA (en de telecom aanbieders die van het DELTA netwerk gebruik maken).

Laatst bijgewerkt op: 13/07/2025 06:36

KPN internetstoringen juli 2025

Ontdek in onderstaande map alle internetstoringen van KPN in juli 2025 zoals ze bij ons gemeld zijn door klanten van KPN (en de telecom aanbieders die van het KPN netwerk gebruik maken).

Er zijn deze maand nog geen netwerkstoringen gemeld bij ons.

Odido internetstoringen juli 2025

Ontdek in onderstaande map alle internetstoringen van Odido in juli 2025 zoals ze bij ons gemeld zijn door klanten van Odido (en de telecom aanbieders die van het Odido netwerk gebruik maken).

Laatst bijgewerkt op: 13/07/2025 06:36

Ziggo internetstoringen juli 2025

Ontdek in onderstaande map alle internetstoringen van Ziggo in juli 2025 zoals ze bij ons gemeld zijn door klanten van Ziggo (en de telecom aanbieders die van het Ziggo netwerk gebruik maken).

Laatst bijgewerkt op: 13/07/2025 06:36

Internetproblemen oplossen

Problemen met jouw internetverbinding hoeven niet veroorzaakt te worden door een internetstoring. Het is namelijk ook mogelijk dat het uit jouw woning vandaan komt of dat er sprake is van een stroomstoring op jouw adres.

Bij Selectra raden wij daarom aan om ook na te gaan of er stroomstoringen op het elektriciteitsnetwerk van jouw netbeheerder zijn. Zonder stroom kunnen de router, televisie en vaste telefoon namelijk niet functioneren.

Hierna geven wij onze tips zodat jij het meeste uit jouw internetverbinding kunt halen, in het geval dat de problemen niet voortkomen uit een netwerk- of stroomstoring.

  • Herstart al jouw toestellen, denk hierbij een jouw computer en smartphone, maar ook een elektronische deurbel en zeker jouw modem.
  • Zorg dat al jouw toestellen volledig geupdate zijn.
  • Werk met een andere internet browser.
  • Probeer om te vermijden dat op hetzelfde moment te veel geüpload of gedownload wordt.
  • Controleer de plaatsing van de modem: het beste staat de modem op een centrale, open en hoge plek met zo min mogelijk stoorzenders (andere toestellen die radiosignalen versturen, of beton, metaal, glas of water bevatten) in de buurt.
  • Sluit toestellen - zoals een computer - via een ethernetkabel aan op de modem.
  • Verander het wifi-kanaal op jouw modem naar een rustiger kanaal.
  • Verander de frequentieband op jouw modem van 2,4 Ghz naar 5 Ghz.
  • Koop of huur een nieuwe, modernere modem.
  • Schaf wifi-versterkers aan.
  • Vervang oude toestellen in jouw woning.

Ervaar je regelmatig problemen met jouw internetverbinding? Bij Selectra raden we aan om dan regelmatig een speedtest uit te voeren. Zo kun je namelijk een goed beeld krijgen van wat de daadwerkelijke internetsnelheid in jouw woning is.

Blijkt uit de speedtesten dat de internetsnelheid in jouw woning standaard te laag is voor jouw wensen, dan kun je altijd overstappen naar een ander internetabonnement. Het is hierbij ook goed om een glasvezelabonnement te overwegen, aangezien glasvezel over het algemeen sneller is en minder snelheidsverlies heeft dan kabelinternet.

Vergelijk alle internetabonnementen!

Vergelijke alle internetabonnementen bij Selectra en bespaar op jouw telecomfactuur!

Veelgestelde vragen over internetstoringen en -problemen

Hoe meld je een internetstoring?

Bij een internetstoring dien je met jouw telecom aanbieder contact op te nemen. Zo zijn zij op de hoogte van de storing, waardoor zo snel mogelijk het probleem verholpen kan worden. Als er sprake is van een internetstoring van minimaal twaalf uur, zul je per dag een vergoeding van 1/30ste van jouw abonnementskosten ontvangen.

Deze vergoeding kan uitbetaald worden, als korting op jouw volgende factuur toegepast worden, of worden uitgekeerd in de vorm van een cadeau. De uitbetaling van de vergoeding kan verschillen van aanbieder tot aanbieder, al zul je zelf eerst toestemming moeten geven voor de uitkering in de vorm van een cadeau.

Wat kun je doen bij internetproblemen?

Als je internetproblemen ervaart, kun je allereerst je toestellen (alle elektronische toestellen) opnieuw opstarten. Ook kun je nagaan of alle kabels nog goed zijn aangesloten en of de kabels niet beschadigd zijn geraakt. Daarnaast kun je ook nagaan of de internetverbinding beter is als je jouw toestel via een kabel op de modem aansluit.

Je kunt hierna ook in de online klantenzone van je telecom aanbieder nagaan of er nog openstaande facturen zijn, waardoor de diensten tijdelijk zijn opgeschort. Ook kun je nagaan of je al het surfvolume uit je abonnement hebt verbruikt, waardoor de maximale internetsnelheid is verlaagd.

Tot slot kun je de plaatsing van de modem controleren. De modem staat het beste op een centrale en open plek in de woning en op ongeveer één meter hoogte. Daarnaast is het het beste dat er zo min mogelijk stoorzenders (bijvoorbeeld een Bluetooth-toestel of een aquarium) binnen één meter van de modem staan.

Mocht dit niet helpen, dan kun je altijd overwegen om een wifi-versterker aan te schaffen, oude toestellen in je woning te vervangen of over te stappen naar een sneller internetabonnement. Er zijn in Nederland voldoende goedkope internetabonnementen met een hoge internetsnelheid.

Hoe verander ik van internetaanbieder?

De eenvoudigste manier voor het veranderen van internetaanbieder, is door alle internetabonnementen te vergelijken en vervolgens een abonnement af te sluiten bij de telecom aanbieder die als beste naar voren komt. Je kunt hierbij aangeven dat je gebruik wilt maken van de overstapdienst, waarbij jouw nieuwe aanbieder jouw huidige abonnement voor jou opzegt.

Natuurlijk kun je ook zelf een nieuw abonnement afsluiten en je huidige abonnement opzeggen. Hoe dit in zijn werk gaat, verschilt van aanbieder tot aanbieder.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 7 stemmen vond de informatie nuttig.