Alles over alles-in-1 in Nederland en bundels vergelijken

Laatste update op
minuten lezen
Alles-in-1

Met de grote hoeveelheid telecom providers in Nederland met op hun beurt een groot aantal alles-in-1 pakketten, kan het lastig zijn om het juiste bundel te vinden. Bij Selectra helpen wij jou met het vergelijken van alle alles-in-1 bundels, het vinden van het juiste pack voor jou en met antwoorden op al je vragen omtrent alles-in-1 en de verschillende procedures.

Alles-in-1 providers in Nederland

Er zijn een groot aantal alles-in-1 aanbieders in Nederland met een zeer groot aantal abonnementen die onderling verschillen in veel factoren, zoals de samenstelling. Bij alle providers kun je een internetabonnement afsluiten, de vraag is echter welke andere diensten de providers daarnaast aanbieden.

De telecom providers met een alles-in-1 aanbod zijn:

Aanbod alles-in-1 providers

De exacte samenstellingen van de alles-in-1 bundels kan verschillen van provider tot provider.

Aanbod van de alles-in-1 aanbieders
ProviderInternet + tvInternet + sim-onlyInternet + vaste telefoonInternet + tv + sim-onlyInternet + tv + vaste telefoonInternet + sim-only + vaste telefoonInternet + tv + sim-only + vaste telefoon
Budget Thuis✔️✔️
Caiway✔️✔️✔️✔️
DELTA✔️✔️
Freedom Internet✔️✔️
Gofiber✔️✔️
Jonaz✔️✔️✔️
KPN✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️
Mixtus✔️✔️
Odido✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️
Online.nl✔️✔️✔️
Solcon✔️✔️✔️
Youfone✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️
Ziggo✔️✔️✔️

Hoe moet je alles-in-1 vergelijken?

Als je overweegt over te stappen naar een ander alles-in-1 pakket, is het belangrijk om goed alles bundels en providers te vergelijken. Bij het vergelijken van alles-in-1 bundels raden wij aan om op de volgende punten te letten:

  • Producten
    Welke producten wil je in je bundel afsluiten?
  • Prijs
    Stel voor jezelf vast hoeveel je maandelijks maximaal wilt betalen voor je bundel. Houd bij internet vergelijken ook in gedachten dat er een eenmalige kost voor de activatie, installatie, simkaart en materialen aangerekend kan worden.
  • Contractduur
    Stel voor jezelf vast voor hoelang je een contract wilt afsluiten. Vaak kun je hierbij kiezen tussen een of twee jaar, waarbij een langer contract vaak goedkoper is.
  • Voorwaarden internet
    Aan welke voorwaarden dient de bundel voor internet te voldoen? Denk hierbij aan de (mogelijke) internetverbinding(en) en de gewenste internetsnelheid.
  • Voorwaarden televisie
    Aan welke voorwaarden dient de bundel voor tv te voldoen? Denk hierbij aan het zenderaanbod, decoders en extra functionaliteiten zoals opnemen en programma's terugkijken.
  • Voorwaarden vaste telefoon
    Aan welke voorwaarden dient de bundel voor vaste telefonie te voldoen? Denk hierbij aan de hoeveelheid belminuten en eventuele kosten om te bellen.
  • Voorwaarden sim-only
    Aan welke voorwaarden dient de bundel voor sim-only te voldoen? Denk hierbij aan de hoeveelheid mobiel internet, belminuten en sms'en.
  • Klantenservice
    Stel voor jezelf vast op welke manier jij met de klantenservice contact wilt kunnen opnemen.
  • Review
    Bekijk de reviews van de provider om na te gaan wat de ervaringen van (oud-)klanten van de provider zijn.

Hoe stap je over naar een andere alles-in-1 provider?

Voordat je overstapt naar een andere telecom aanbieder, is het aan te raden om in je contract na te gaan per wanneer je kunt veranderen van abonnement. In je contract kun je ook terugvinden wat de eventuele opzegvergoeding is als je al eerder verandert van abonnement.

Daarna kun je een nieuw alles-in-1 abonnement afsluiten, waarbij je tijdens het bestelproces kunt aangeven dat je gebruik wilt maken van de overstapservice. Wanneer je hiervoor kiest, zal je nieuwe provider je huidige abonnement / bundel voor jou opzeggen. Dit is mogelijk bij:

  • Budget Thuis
  • Caiway
  • DELTA
  • Freedom Internet
  • Gofiber
  • Jonaz
  • KPN
  • Mixtus
  • Odido
  • Online.nl
  • Solcon
  • Youfone
  • Ziggo

Alles-in-1 bundel verhuizen

Voordat je telecom diensten gaat verhuizen, is het aan te raden om na te gaan of je op jouw nieuwe adres klant kan blijven bij jouw huidige provider. Niet alle telecom aanbieders hebben een volledige, nationale dekking, waardoor het niet altijd mogelijk is om je abonnement te verhuizen.

Levert jouw huidige provider geen diensten op jouw nieuwe adres, dan zul je jouw huidige abonnement moeten opzeggen en een nieuw abonnement moeten afsluiten. Levert jouw huidige provider wel diensten op jouw nieuwe adres, dan kun je de verhuizing aan jouw provider doorgeven.

Als er al een netwerkaansluiting van jouw telecom provider is op jouw nieuwe adres, is het voldoende om vier weken voor de verhuisdatum de verhuizing aan jouw huidige provider door te geven. Als de netwerkaansluiting er nog niet is, is het het beste om minimaal zes weken voor de verhuizing met je provider contact op te nemen.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 19 stemmen vond de informatie nuttig.