zittend persoon
zittend persoon

Meer informatie over de huidige gas- en stroomtarieven in Nederland

Bel Selectra voor energie-advies en hulp bij het afsluiten van een nieuw energiecontract (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)

Advertentie - Selectra
zittend persoon
zittend persoon

Ontvang advies om te besparen op je energiefactuur

Vergelijk gratis met onze energievergelijker.

Advertentie - Selectra 

Liander storing: stappenplan en storing melden

Laatste update op
minuten lezen
banner liander storing

Bij een stroom-, gas of meterstoring in het energienet is het aan te raden om het Nationaal Storingsnummer 0800 9009 te bellen. Er wordt dan direct contact opgenomen met de netbeheerder die zo snel mogelijk in actie komt om de storing op te lossen. Dit nummer is altijd bereikbaar.

Wat te doen bij een Liander storing?

Er zijn verschillende soorten storingen die zich voor kunnen doen. Sommige zijn zelf op te lossen en andere moeten worden opgelost door Liander. Het is van belang om te weten met wat voor type storing je te maken hebt. Een kortsluitng in huis is namelijk makkelijk zelf op te lossen.

Hebben jij en meerdere huishoudens in je omgeving last van een storing, dan is het verstandig om de netbeheerder hiervan op de hoogte te stellen. Dit doe je het snelste door naar het Nationaal Storingsnummer 0800 9009 te bellen. Het maakt hierbij niet uit of het om een stroomstoring of gaslucht gaat. Beide problemen moeten zo snel mogelijk worden opgelost.

stroomstoring
stroomstoring_mobile

Stroomstoring of kortsluiting in huis?

Bel Selectra voor advies om de storing te verhelpen (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)

Advertentie - Selectra
stroomstoring
stroomstoring_mobile

Gratis adviesdienst gas en elektriciteit

Vergelijk gratis met onze energievergelijker.

Advertentie - Selectra 

Wat te doen bij een gaslucht Liander?

Bij een gaslucht is het van belang om meteen alle ramen en deuren te openen en de hoofdgaskraan in je meterkast dicht te draaien. Gebruik nooit open vuur, rook niet en zet ook geen elektrische apparaten aan.

Komt de gaslucht vanuit je woning? Ga dan naar buiten, zodat je verder van het gaslek vandaan bent. Vervolgens bel je het Nationaal Storingsnummer 0800 9009. Je netbeheerder zal het probleem dan zo snel mogelijk oplossen.

Wat te doen bij stroomstoring Liander?

Bij een stroomstoring controleer je eerst de meterkast om te zien of er doorgeslagen stoppen zijn die je niet meer kunt terugzetten. Indien buren ook last hebben van de storing is er waarschijnlijk sprake van een groter probleem en niet van kortsluiting.

Meld deze storing bij je netbeheerder via het Nationaal Storingsnummer 0800 9009. Deze storing zal vervolgens zo snel mogelijk worden opgelost door je netbeheerder.

Liander werkzaamheden geen stroom en Liander storingen

Op de website van Liander kun je de huidige werkzaamheden zien door op jouw regio te filteren. Actuele storingen zijn ook makkelijk te bekijken door je postcode en huisnummer in te vullen.

Vergoeding storing Liander

Soms is het mogelijk om een compensatie te ontvangen van de netbeheerder bij een storing. Deze storing moet dan vier uur of langer aan een stuk door hebben geduurd, waardoor er geen gas- of stroomtoevoer was.

Huishoudens ontvangen voor een storing van vier uur €35 en voor elke vier uur die erbij komen, wordt een vergoeding van €20 uitgekeerd. Bij gepland onderhoud of een extreme situatie, zoals een natuurramp, wordt er geen vergoeding uitgedeeld.

Als er zich een Liander storing voordoet, ontvangen huishoudens binnen 12 weken een brief waarin staat of huishoudens een vergoeding ontvangen of niet. Uiterlijk twee weken na deze brief wordt het bedrag automatisch overgemaakt.

Op de hoogte blijven van Liander storing

Op de website zie je een Liander storingskaart en actuele werkzaamheden die worden uitgevoerd. Deze netbeheerder houdt huishoudens ook op de hoogte van storingen in de buurt via hun sms-service. Aanmelden doe je op hun website en afmelden is altijd mogelijk.

Liander zal alleen een sms sturen:

  1. Aan het begin van een storing;
  2. Bij een storing die langer duurt dan verwacht;
  3. Als de storing is opgelost;
  4. Een vooraankondiging van werkzaamheden;
  5. Een herinnering van werkzaamheden;
  6. Een half uur voor de start van werkzaamheden;
  7. Wanneer gas of stroom weer kan worden verbruikt.

zittend persoon
zittend persoon

Meer informatie over de huidige gas- en stroomtarieven in Nederland

Bel Selectra voor energie-advies en hulp bij het afsluiten van een nieuw energiecontract (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)

Advertentie - Selectra
zittend persoon
zittend persoon

Ontvang advies om te besparen op je energiefactuur

Vergelijk gratis met onze energievergelijker.

Advertentie - Selectra 

Veelgestelde vragen Liander storing

Wat te doen bij een storing Liander?

Neem contact op met Liander of bel het Nationaal Storingsnummer 0800 9009. Zo word Liander zo snel mogelijk op de hoogte gesteld en kunnen zij in actie komen om het probleem op te lossen.

Hoe is Liander te bereiken?

Liander is te bereiken via het telefoonnummer 088 542 64 44 op werkdagen tussen 8:00 en 17:00 uur. Huishoudens kunnen ook contact opnemen via social media op Facebook en X of een melding doen via WhatsApp via het nummer 06 52 797 989.

Moet ik Liander betalen voor het oplossen van een storing?

De netbeheerkosten die Liander en andere netbeheerders tellen voor hun diensten worden doorberekend via de energieleveranciers in Nederland. Huishoudens ontvangen dus geen facturen van de netbeheerder zelf voor de netbeheerkosten.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 35 stemmen vond de informatie nuttig.