Liander contact klantenservice: alle contactgegevens

Liander is te bereiken via 088 542 63 62 op werkdagen tussen 9.00 en 15.00 uur. Het is tevens mogelijk om het contactformulier in te vullen dat op hun website is te vinden. In dit artikel lees je alles over de Liander klantenservice, het kantoor, de klantenzone en hoe deze netbeheerder verder is te bereiken.
Liander contact klantenservice
Liander is verantwoordelijk voor het onderhoud en de aanleg van stroomkabels en gasleidingen in een deel van Nederland. Als er een storing voordoet bij jou thuis en buren in de straat, dan kun je de netbeheerder bellen om de storing op te lossen. Hieronder staan de contactgegevens van deze netbeheerder.
Contactmethode | Contactgegevens |
---|---|
Liander contact telefoon | 088 542 63 62 |
Energiecontract opzeggen of overstappen* | |
Liander contactformulier | Contactformulier Liander |
Mijn Liander | Inloggen Mijn Liander |
*Telefonische dienstverlening beheerd door Selectra die je verhuizing en overstap van leverancier verzorgt en je doorverwijst naar het beste partneraanbod dat het beste bij je past.


Stroomstoring of kortsluiting in huis?
Bel Selectra voor advies om de storing te verhelpen (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Gratis adviesdienst gas en elektriciteit
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Openingstijden Liander klantenservice
De Liander klantenservice is op werkdagen geopend van 9:00 tot 15:00 uur. Tijdens het weekend en op feestdagen is de netbeheerder niet te bereiken. De Liander klantenservice is op werkdagen geopend van 9:00 tot 15:00 uur. Tijdens het weekend en op feestdagen is de netbeheerder niet te bereiken.
Ruik je een gaslucht? Dan kun je altijd het Nationale Storingsnummer 0800 9009 bereiken.
Liander contact e-mail
Liander heeft geen apart e-mailadres, maar wel een contactformulier die je op hun website kunt invullen. Je ontvangt binnen een aantal werkdagen antwoord.
Bij urgente vragen is het beter om Liander te bellen. Mocht je bepaalde documenten moeten opsturen, dan is het goed om deze via het contactformulier te sturen. Op de website kun je ook veelgestelde vragen terugvinden. Bekijk daarom eerst of je het antwoord hiertussen kunt vinden, voordat je contact opneemt.
Mijn Liander klantportaal
In Mijn Liander zie je een actueel overzicht van aansluitingen, energieverbruik en netwerkkosten. Hier is het ook mogelijk om persoonlijke gegevens aan te passen. Hieronder zie je wat je in Mijn Liander kunt doen.
Klanten van Mijn Liander kleinverbruik
- Automatisch uitlezen van meterstanden aan- of uitzetten;
- Meerdere adressen toevoegen op een account;
- Inzien van Liander storingen en aanmelden voor SMS updates bij storingen;
- Jaarlijkse netwerkkosten;
- Status aanvragen volgen;
- Slimme meter aanvragen.


Stroomstoring of kortsluiting in huis?
Bel Selectra voor advies om de storing te verhelpen (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Gratis adviesdienst gas en elektriciteit
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Liander slimme meter
Alle netbeheerders in Nederland hebben de afgelopen jaren huishoudens een slimme meter aangeboden. Het was niet verplicht deze te laten plaatsen. Mocht je nu wel een slimme energiemeter willen installeren? Dan dien je de aanvraag in via de website van je netbeheerder. De meterstanden worden dan automatisch uitgelezen, waardoor dit niet meer handmatig hoeft te gebeuren.
De slimme meter kost €67,76 inclusief btw. Het is mogelijk dat er nog kosten aan de installatie zijn verbonden. Deze kun je opvragen bij Liander. Nadat de slimme meter is geïnstalleerd, ontvang je een factuur.
Om de gegevens vervolgens te zien van je slimme meter, kun je een slimme meter app van je energieleverancier downloaden. Er bestaat geen Liander slimme meter app.
Rood lampje slimme meter Liander
Er knippert een rood controlelampje als er energie wordt verbruikt. Op het moment dat er geen energie wordt verbruikt, brandt het lampje constant en verbruik je meer energie dan je teruglevert. In dit geval brandt het lampje sneller.
Liander hoofdkantoor
Liander heeft veel verschillende vestigingen die voor zakelijke klanten bezoekbaar zijn. Hiervoor is wel een afspraak nodig. Particulieren kunnen niet terecht op een Liander kantoor voor vragen of opmerkingen. De receptionisten kunnen geen vragen beantwoorden.
Het is beter om contact op te nemen met de klantenservice van Liander als je vragen of opmerkingen hebt. In het overzicht hieronder zie je het adres van het Liander hoofdkantoor.
Liander
Utrechtseweg 68
6812 AH
Arnhem
KvK-nummer: 08021677
Btw-nummer: NL003049395B01


Meer informatie over de huidige gas- en stroomtarieven in Nederland
Bel Selectra voor energie-advies en hulp bij het afsluiten van een nieuw energiecontract (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Ontvang advies om te besparen op je energiefactuur
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Liander contact voor wie?
Liander is niet actief als netbeheerder in heel Nederland. Alleen als je woonachtig bent in Friesland, Gelderland, Noord-Holland, Zuid-Holland en Amsterdam is Liander jouw netbeheerder.
In Nederland zijn de volgende netbeheerders actief die verantwoordelijk zijn voor de aanleg en het onderhoud van gasleidingen en elektriciteitskabels. Hieronder zie je een lijst van deze netbeheerders:
Naast de regionale netbeheerders, zijn er ook overkoepelende netbeheerders. TenneT is verantwoordelijk voor het beheer van het hoogspanningsnetwerk en het transport van elektriciteit en Gasunie voor het beheer van gasleidingen en gastransport.