Zonneplan is een Nederlandse energieleverancier die zich richt op dynamische energiecontracten in combinatie met een aantal diensten, waaronder de installatie van zonnepanelen en laadpalen. Zonneplan is sinds 2011 actief op de Nederlandse energiemarkt en heeft een marktaandeel van 10-15% op de markt van dynamische contracten.
Overzicht aanbod en Zonneplan tarieven
Zonneplan heeft een gemakkelijk aanbod. Je hebt slechts de keuze uit één soort energiecontract: een dynamisch contract. Bij dit type energiecontract betaal je de energieprijzen per uur die golden aan de dag voorafgaand aan de levering. De prijzen kunnen dus verschillen per uur, waardoor het belangrijk is om je energieverbruik aan te passen.
Een dynamisch energiecontract bij Zonneplan is vooral interessant voor huishoudens met een hoog energieverbruik dat kan worden ingepland, bijvoorbeeld met een elektrische auto of warmtepomp. Zodra de prijzen laag zijn zie je in de Zonneplan applicatie dat het een goed moment is om te laden en laad je de auto extra voordelig op.
Verder biedt Zonneplan ook een variabel gascontract en het verplichte variabele modelcontract aan.
Nieuwe energieleverancier vinden?
Energie vergelijken doe je met Selectra.
Gratis advies over energiezaken
Bel Selectra voor advies over energiecontracten of om over te stappen. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Gratis adviesdienst gas en elektriciteit
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Aanvullende diensten Zonneplan
Naast energiecontracten, biedt Zonneplan ook een aantal extra diensten aan:
- Installatie van zonnepanelen.
- Installatie van een laadpaal.
- Zonneplan Connect energiemeter.
Zonneplan zonnepanelen. Zonneplan heeft al bij meer dan 125.000 Nederlandse huishoudens zonnepanelen geïnstalleerd. Zonneplan regelt alle procedures, van het adviesgesprek tot aan de installatie van de panelen.
Zonneplan laadpaal. Zonneplan installeert met hun eigen installateurs laadpalen voor elektrische en hybride auto’s. Deze laadpalen werken samen met de applicatie van Zonneplan en kun je gebruiken om slim te laden met het dynamische energiecontract van deze leverancier.
Zonneplan Connect energiemeter. Alle klanten van Zonneplan ontvangen de Zonneplan Connect energiemeter in bruikleen. Dit is een apparaatje dat je op elke digitale energiemeter kunt plaatsen en in verbinding staat met de slimme applicatie van Zonneplan. Op deze manier is het mogelijk om je energieverbruik nog nauwkeuriger op te volgen.
Contact klantenservice Zonneplan Energie
De klantenservice van Zonneplan Energie kun je op een aantal verschillende manieren bereiken voor vragen of opmerkingen. In het overzicht hieronder zijn de belangrijkste contactgegevens van de Zonneplan klantenservice weergegeven.
Contactmethode | Gegevens |
---|---|
Zonneplan telefoonnummer | 088 020 3011 |
Zonneplan e-mailadres | [email protected] |
De telefonische klantenservice van Zonneplan is van maandag t/m donderdag te bereiken van 8:00 tot 20:30 uur, op vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur.
Bespaar op je energiefactuur
Bel Selectra voor advies over energiecontracten of om over te stappen. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Ontvang advies om te besparen op je energiefactuur
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Adres Zonneplan Energie
Het hoofdkantoor van Zonneplan Energie is te vinden in Zwolle op het onderstaande adres.
Zonneplan Hoofdkantoor
Burgemeester Roelenweg 13D
8021 EV Zwolle
Zonneplan applicatie en online klantenzone
Alle klanten van deze energieleverancier hebben toegang tot de Zonneplan klantenzone via de app. Om te besparen met een dynamisch energiecontract is het hebben van een dergelijke applicatie erg handig, aangezien je de prijzen per uur gemakkelijk kunt opvolgen. Bovendien kun je in de Zonneplan applicatie ook alle informatie over je verbruik en injectie terugvinden.
De Zonneplan applicatie is gratis te downloaden in de Google Play Store en de Apple App Store.
Zonneplan klant worden
Ben je overtuigd door het aanbod van Zonneplan? Overstappen naar Zonneplan kan altijd. Om klant te worden dien je op de website van deze leverancier al je gegevens in te vullen, waarna je een voorstel zult ontvangen. Zodra je akkoord bent gegaan, zal Zonneplan je overstap in gang zetten en contact opnemen met je oude energieleverancier voor de opzegging van je contract.
Als je contract bijna afloopt of je een contract hebt met een looptijd van onbepaalde duur, zal de overstap geheel gratis zijn. Als je een energiecontract met een looptijd van een bepaalde duur hebt afgesloten (bijvoorbeeld één of drie jaar), dan kan je energieleverancier mogelijk een opzegvergoeding in rekening brengen als je vroegtijdig overstapt.
Contract Zonneplan opzeggen
Ben je niet tevreden met Zonneplan of kun je besparen door over te stappen naar een andere leverancier? Bij een energie overstap zal het niet nodig zijn om je contract bij Zonneplan op te zeggen. Je nieuwe energieleverancier doet dit automatisch zodra het contract is bevestigd.
Ga je verhuizen? Dan kan je je energiecontract van Zonneplan gewoon meenemen naar je nieuwe adres. Neem contact op met de klantenservice om je nieuwe adres en verhuisdatum door te geven.
In de volgende drie gevallen zal je het contract bij Zonneplan moeten opzeggen:
- Bij een overlijden.
- Bij een verhuizing naar het buitenland of regio waar Zonneplan niet kan leveren.
- Als je gaat samenwonen met iemand die al een energiecontract heeft.
Om een contract bij Zonneplan op te zeggen neem je contact op met de klantenservice via het bovenstaande e-mailadres. Opzeggen bij Zonneplan is gratis, er zal geen opzegvergoeding in rekening worden gebracht.
Read more article about Zonneplan
Zonneplan contact klantenservice: alle contactgegevens
Mijn Zonneplan inloggen app: verbruik inzien en wijzigen