Pure Energie contact: alle gegevens

De klantenservice van Pure Energie is telefonisch te bereiken op: 088 10 13 000. Dit telefoonnummer is op werkdagen beschikbaar van 8:00 tot 20:00 uur. De klantenservice is ook per e-mail te bereiken via het e-mailadres: [email protected].
Pure Energie contact
De Pure Energie klantenservice is op een aantal verschillende manieren te bereiken, zowel on- als offline. In het overzicht hieronder zijn alle contactgegevens van de Pure Energie klantenservice weergegeven.
Contactmethode | Contactgegevens |
---|---|
Pure Energie telefoonnummer | 088 10 13 000 |
Pure Energie e-mailadres | [email protected] |
Pure Energie zakelijk e-mailadres | [email protected] |
Contract opzeggen en overstappen* | |
Pure Energie zonnepanelen e-mail | [email protected] |
Social media | X (Twitter) en Facebook |
Pure Energie klantenzone | Mijn Pure Energie inloggen |
*Selectra heeft een samenwerkingsverband met Pure Energie. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van Pure Energie. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement. Dit heeft geen invloed op de prijs voor de klant.
Voor dringende vragen neem je het beste telefonisch contact op met de Pure Energie klantenservice. Voor minder urgente vragen kun je Pure Energie ook bereiken op social media of per e-mail.
Gratis advies over energiezaken
Bel Selectra voor advies over energiecontracten of om over te stappen (gratis dienst).
Gratis advies over energiezaken
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Wanneer kun je met Pure Energie contact opnemen?
De telefonische klantenservice van Pure Energie is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur. In het weekend en op feestdagen is de klantenservice gesloten.
Buiten de openingsuren is het uiteraard wel mogelijk om een e-mail te sturen of op social media een bericht achter te laten. Bovendien hebben alle klanten van Pure Energie toegang tot de Mijn Pure Energie klantenzone, waarin je een aantal zaken betreffende je energiecontract kunt inzien en aanpassen.
Pure Energie problemen doorgeven
Als je niet tevreden bent over de diensten van deze energieleverancier, dan is het van belang om het probleem eerst bij de Pure Energie klantenservice te leggen. De medewerkers proberen dan een goede oplossing te vinden. Indien je niet tevreden met met de oplossing, neem dan contact op met de Geschillencommissie Energie.
Dit is een onafhankelijke instantie die onafhankelijk tot een besluit komt dat zowel voor de leverancier als de klant geldt. Het is van belang dat je deze klacht binnen twaalf maanden indient, nadat je de klacht bij Pure Energie hebt gemeld.
Pure Energie spoedaanvraag
Een spoedaanvraag bij Pure Energie wordt niet altijd standaard aangeboden, maar is wel mogelijk om aan te vragen. Je krijgt dan binnen enkele dagen energie geleverd. Meestal kun je deze aanvraag via de website indienen. Als je echter energie zo snel mogelijk nodig hebt, neem dan contact op met de klantenservice.
Er wordt een kredietcheck uitgevoerd, waarbij er een waarborgsom wordt gevraagd als het resultaat van de check negatief blijkt te zin. Betaal je vervolgens de energiefacturen op tijd? Dan krijg je deze waarborgsom terug.
Pure Energie meterstanden doorgeven
Iedere energieleverancier vraagt op bepaalde momenten de meterstanden op. Deze worden automatisch doorgegeven wanneer je een slimme energiemeter hebt en hiervoor toestemming hebt gegeven. Heb je deze meter niet, dan moet je deze standen handmatig doorgeven.
Pure Energie vraagt op de volgende momenten meterstanden op:
- Als je een nieuwe klant bent;
- Als je verhuist;
- Als je tarieven wijzigt;
- Als het niet lukt om de slimme meter automatisch af te lezen;
- Voor de jaar- of eindafrekening.
Pure Energie verhuizen
Ga je verhuizen en wil je je contract meenemen? Dan kan dat door je verhuizing in de klantenzone van de leverancier door te geven. Pure Energie bellen, is ook een optie om je nieuwe adres door te geven.
Pure Energie adres
Het kantoor van Pure Energie is te vinden in Enschede. Het Pure Energie postadres is:
Pure Energie Groep B.V.
Postbus 3141
7500 DC Enschede
Het bezoekadres van Pure Energie is:
Pure Energie
Hengelosestraat 585
7521 AG Enschede
Pure Energie contacteren om klant te worden
Om een contract af te sluiten bij Pure Energie is het niet nodig om de klantenservice te contacteren. Je kunt gemakkelijk op de website van deze leverancier je persoonlijke gegevens en verbruik invullen, waarna je een overzicht zult ontvangen van alle mogelijke energiecontracten en de tarieven.
Overstappen naar Pure Energie is altijd mogelijk. Als je de looptijd van je energiecontract is afgelopen of je een contract van onbepaalde duur hebt (dynamisch of variabel), is het zelfs geheel gratis. Als je een energiecontract met een bepaalde looptijd hebt, kan je energieleverancier mogelijk een opzegvergoeding aanrekenen als de looptijd nog niet is verstreken.
Gratis advies over energiezaken
Bel Selectra voor advies over energiecontracten of om over te stappen (gratis dienst).
Gratis advies over energiezaken
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Veelgestelde vragen over Pure Energie contact
Wat is het Pure Energie telefoonnummer?
Het Pure Energie telefoonnummer is 088 10 13 000 en is op werkdagen te bereiken van 8:00 tot 20:00 uur. Tijdens het weekenden en op feestdagen is de klantenservice gesloten.
Hoe kan ik een spoedaanvraag indienen bij Pure Energie?
Bij Pure Energie een spoedaanvraag indienen, doe je door naar de website te gaan en je gegevens achter te laten. Het is ook mogelijk om de klantenservice te bellen, zodat een medewerker je direct helpt.
Is Pure Energie bellen gratis?
Als je Pure Energie belt, betaal je je normale belkosten. Er zijn geen andere kosten die erbij komen. Dat betekent dat het nummer gratis is.