Sinds het ontstaan van Pure Energie in 2013 levert het bedrijf groene stroom en duurzaam aardgas in heel Nederland. Het gaat om 100% lokaal opgewekte stroom uit duurzame energiebronnen van Nederlandse bodem. Je hebt voor stroom de keuze uit elektriciteit uit wind- of zonne-energie. Voor aardgas kies je uit diverse bio-energiebronnen.
Aanbod en Pure Energie tarieven
Pure Energie biedt op dit moment twee verschillende energiecontracten aan: een variabel contract en een vast contract.
Bij beide contracten ontvang je standaard groene stroom en CO2-gecompenseerd gas. Hier worden geen extra kosten voor in rekening gebracht, zoals dit wel het geval is bij enkele concurrenten. De stroom is volledig afkomstig uit Nederlandse wind- en zonne-energie.
In het overzicht hieronder zijn de twee Pure Energie tarieven met elkaar vergeleken.
Contract | Looptijd | Vrij opzegbaar? | Groene stroom? | CO2-vrij gas? |
---|---|---|---|---|
Pure Energie Variabel | Onbepaalde tijd | ✔️ | ✔️ | ✔️ |
Pure Energie Vast | 1 jaar | ❌ | ✔️ | ✔️ |
Bereken je contractprijs bij Pure Energie (Officiële Selectra-partner)
Bereken je maandelijkse prijs voor gas en/of stroom bij Pure Energie
Nieuw energiecontract vinden?
Energie vergelijken doe je met Selectra.
Aanvullende diensten Pure Energie
Veel grote energieleveranciers bieden aanvullende diensten aan, zoals de installatie van zonnepanelen of een laadpaal. Op dit moment biedt Pure Energie dergelijke diensten niet aan en kun je enkel een contract voor gas en/of elektriciteit afsluiten.
Zelf investeert Pure Energie wel sterk in energieprojecten, waaronder wind- en zonne-energie en de opslag van elektriciteit.
Klantenservice Pure Energie contacteren
Ben je klant bij Pure Energie en heb je een vraag voor de klantenservice? Je kunt op een aantal verschillende manieren de klantenservice van Pure Energie contacteren. Hieronder zijn de belangrijkste contactgegevens van Pure Energie weergegeven.
Contactmethode | Gegevens |
---|---|
Pure Energie telefoonnummer | 088 10 13 000 |
Pure Energie e-mailadres | [email protected] |
Contactformulier | Pure Energie contactformulier |
De telefonische klantenservice van Pure Energie is te bereiken van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur. In het weekend en op feestdagen is de klantenservice niet bereikbaar. Voor minder urgente zaken is het aan te raden om een e-mail te sturen of een bericht achter te laten in het contactformulier.
Niet de contactgegevens gevonden die je zocht? Bekijk de Pure Energie contactpagina.
Sluit een vast contract af
Bel onze energieadviseurs om het beste energiecontract voor jou te vinden (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Kom meer te weten over het vaste energiecontract
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Adres Pure Energie Nederland
Het kantoor van Pure Energie is te vinden in Enschede. Dit is tevens het adres voor al je briefverkeer gericht aan deze leverancier. Het postadres van Pure Energie is:
Pure Energie B.V.
Postbus 3141
7500 DC Enschede
Mijn Pure Energie klantenzone
Alle klanten van Pure Energie hebben toegang tot de Mijn Pure Energie klantenzone. In deze klantenzone kun je onder andere al je persoonlijke gegevens inzien, het maandbedrag aanpassen en de betaalstatus raadplegen. Zodra je een contract hebt aangevraagd, kun je inloggen in de Pure Energie klantenzone met je klantnummer of e-mailadres.
Pure Energie inloggen
Inloggen bij Pure Energie? Ga naar de Mijn Pure Energie inlogpagina.
Pure Energie klant worden
Ben je overtuigd door het (groene) aanbod van Pure Energie? Om over te stappen naar Pure Energie zal je op de website van deze leverancier je gegevens (verbruik, adres, contact) in moeten vullen. Vervolgens ontvang je van Pure Energie een voorstel waar je mee akkoord kunt gaan. Hierna zal je overstap in gang worden gezet.
Het opzeggen van je oude energiecontract is niet nodig als je overstapt naar Pure Energie. Dit zal automatisch gebeuren.
Bereken je contractprijs bij Pure Energie (Officiële Selectra-partner)
Bereken je maandelijkse prijs voor gas en/of stroom bij Pure Energie
Contract Pure Energie opzeggen: hoe werkt het?
Ben je niet tevreden met de diensten van Pure Energie of heb je een voordeliger energiecontract gevonden? Dan kun je op elk moment overstappen naar een andere energieleverancier. Opzeggen is niet nodig. Je nieuwe leverancier neemt automatisch contact met Pure Energie op voor het doorgeven van je opzegging.
Let wel op dat je bij het vaste energiecontract enkel gratis kunt overstappen als de looptijd van één jaar is verstreken. Het variabele contract is maandelijks opzegbaar.
Er zijn echter wel een aantal gevallen waarin je het contract moet opzeggen, namelijk:
- bij een overlijden;
- bij een verhuis naar een woning waar een gezamenlijk energiecontract is afgesloten (bejaardentehuis) of als je gaat samenwonen met iemand die al een energiecontract heeft;
- bij een verhuizing naar het buitenland of regio waar Pure Energie niet actief is.
Opzegboete Pure Energie in 2023
Als je een energiecontract van Pure Energie opzegt voordat de looptijd van het contract is verstreken, zal er een opzegboete in rekening worden gebracht. Vandaag de dag is dit enkel het geval bij het vaste energiecontract, dat een looptijd van één jaar heeft.
In het overzicht hieronder zijn de opzegboetes van Pure Energie weergegeven.
Looptijd | Opzegboete per energiegroep |
---|---|
Tot 18 maanden | €50 |
18 - 24 maanden | €75 |
24 - 30 maanden | €100 |
Meer dan 30 maanden | €125 |
Pure Energie review
Ben je een klant of oud-klant van Pure Energie? Laat dan een Pure Energie review achter over jouw ervaringen.
Lees meer artikelen over Pure Energie
Pure Energie contact klantenservice: alle gegevens