Bij NextEnergy kies je voor een dynamisch elektriciteitscontract en een variabel gascontract tegen de beursprijzen. Je betaalt enkel een maandelijkse bijdrage, waardoor de tarieven laag liggen. Bovendien kan je met de NextEnergy app je verbruik opvolgen, slim je auto laden en nog veel meer.
Aanbod en tarieven NextEnergy Nederland
Het aanbod van NextEnergy is gemakkelijk te begrijpen, er is namelijk slechts één energiecontract beschikbaar: het Next Energy Dynamische contract. Dit is een contract met een looptijd van onbepaalde duur beschikbaar voor huishoudens met een digitale energiemeter.
Naast het dynamische contract biedt NextEnergy ook nog het verplichte modelcontract aan. Dit is een variabel energiecontract dat ook een looptijd van onbepaalde duur heeft.
Bij NextEnergy betaal je direct de marktprijzen voor energie. Er wordt door NextEnergy dus geen winst gemaakt op je energieverbruik. Bij deze leverancier betaal je enkel €5,00 per maand per aansluiting voor het gebruik van de diensten.


Meer informatie over de huidige gas- en stroomtarieven in Nederland
Bel Selectra voor energie-advies en hulp bij het afsluiten van een nieuw energiecontract (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Ontvang advies om te besparen op je energiefactuur
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Nieuw energiecontract afsluiten?
Energietarieven vergelijken doe je met Selectra.
NextEnergy en NextBattery thuisbatterij
NextEnergy biedt als aanvullende dienst ook een thuisbatterij aan, genaamde NextBattery. De NextBattery thuisbatterij is modulair, wat betekent dat deze kan worden uitgebreid op een later moment zonder dat hier grote kosten bij komen kijken. Voor de thuisbatterij betaal je een installatiekost en een maandelijkse bijdrage.
De NextBattery werkt samen met de applicatie van NextEnergy om zo het hoogste rendement te behalen. De thuisbatterij laadt bijvoorbeeld op als de energieprijzen laag of negatief zijn, zodat je op een later moment deze goedkope energie weer kunt gebruiken.
Contact klantenservice NextEnergy
Heb je een vraag of probleem? Met de NextEnergy klantenservice contact opnemen kan op een aantal verschillende manieren. In het overzicht hieronder zijn de belangrijkste gegevens van de NextEnergy klantenservice weergegeven.
Contactmethode | Gegevens |
---|---|
NextEnergy telefoonnummer | 030 203 5800 |
Contactformulier | NextEnergy contactformulier |
NextEnergy e-mailadres | [email protected] |
De klantenservice van NextEnergy is telefonisch te bereiken van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur. Voor minder urgente vragen is het aan te raden om de klantenservice te contacteren via het contactformulier. Niet de contactgegevens gevonden die je zocht? Bekijk de NextEnergy contactpagina voor een volledig overzicht.


Bereken je contractprijs bij NextEnergy (Officiële Selectra-partner)
Bereken je maandelijkse prijs voor gas en/of stroom bij NextEnergy
Adres NextEnergy kantoor
Het kantoor van NextEnergy is te vinden in Utrecht op het onderstaande adres.
NextEnergy B.V.
Europalaan 93
3526 KR in Utrecht
Klantenzone en applicatie NextEnergy
Om klanten met een dynamisch energiecontract te ondersteunen, biedt NextEnergy een applicatie aan waarmee je gemakkelijk je verbruik kunt opvolgen, instellen en de prijzen kunt bijhouden. Zo weet je precies op welke momenten je het beste elektriciteit kunt verbruiken en bijvoorbeeld je elektrische auto kunt opladen. Het is in de applicatie onder andere mogelijk om een laadschema aan te maken voor je elektrische auto en deze slim op te laden.
De applicatie van NextEnergy is gratis beschikbaar voor alle klanten van deze leverancier in de Google Play Store en de Apple App Store.
Hoe NextEnergy klant worden?
Klant worden bij NextEnergy kan op elk moment. Let wel op dat als je gaat veranderen van energieleverancier met een energiecontract waarvan de looptijd nog niet is verlopen, je mogelijk een opzegvergoeding moet betalen. Bij contracten met een looptijd van onbepaalde duur is een energie overstap geheel gratis.
Om klant te worden bij NextEnergy zal je op de website van deze leverancier al je persoonlijke gegevens moeten invullen, zoals je energieverbruik en adres. Vervolgens ontvang je een voorstel waarmee je akkoord kunt gaan. Zodra alles is bevestigd zal EnergyNext je overstap in gang zetten en je oude energieleverancier op de hoogte brengen om het contract te beëindigen.


Gratis advies over energiezaken
Bel Selectra voor advies over energiecontracten of om over te stappen. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Gratis adviesdienst gas en elektriciteit
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Contract NextEnergy opzeggen
Ben je niet tevreden met de diensten van NextEnergy of kun je bij een andere leverancier meer besparen? Het is goed om te weten dat de contracten van NextEnergy allemaal een onbepaalde looptijd hebben, waardoor je gratis kunt overstappen. Als je gaat overstappen is het echter niet nodig om je contract bij NextEnergy op te zeggen. Dit zal je nieuwe leverancier automatisch doen.
Ook bij een verhuizing is het niet nodig om je contract bij NextEnergy op te zeggen. Je kunt deze namelijk gewoon meenemen naar je nieuwe adres.
Situaties waarin je je NextEnergy contract wel moet opzeggen zijn onder andere:
- Bij een overlijden.
- Bij een verhuizing naar het buitenland of regio waar NextEnergy (nog) niet actief is.
- Als je gaat samenwonen met iemand die al een energiecontract heeft.
Om je contract bij NextEnergy op te zeggen neem je contact op met de klantenservice via het hierboven getoonde e-mailadres.
NextEnergy review
Ben je een klant of oud-klant van NextEnergy? Laat dan een NextEnergy review achter over jouw ervaringen.
Lees meer over NextEnergy

NextEnergy contact klantenservice: alle contactgegevens