Mijn Greenchoice klantenzone: informatie, inloggen en de app

Mijn Greenchoice is een plek voor klanten om hun energieverbruik te zien en persoonlijke gegevens in aan te passen. Er is tevens een Greenchoice app beschikbaar waarin je dezelfde zaken kunt regelen. In dit artikel lees je meer over de klantenzone van Greenchoice, de app en de functionaliteiten ervan.
Eerste keer inloggen op Mijn Greenchoice
Als je voor de eerste keer wilt inloggen, moet je eerst een account aanmaken. Het portaal vraagt je e-mailadres om het registratieproces te voltooien. Hieronder lees je de stappen die je moet doorlopen:
- Ga naar de website van Greenchoice of download de Greenchoice app;
- Klik op 'account aanmaken';
- Vul je opgegeven e-mailadres in en klik op verzenden;
- Log voor de eerste keer in met de gegevens die je in je mail hebt ontvangen.


Problemen met de klantenzone? Selectra helpt je graag!
Bel Selectra voor advies over energiecontracten of om over te stappen. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Gratis adviesdienst gas en elektriciteit
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Wachtwoord vergeten Mijn Greenchoice
Het kan natuurlijk voorkomen dat je je inloggegevens kwijt of vergeten bent. In dit geval ga je naar de klantenzone en klik je op 'inloggegevens vergeten'. Vul daarna je mailadres in, waarna je een mail ontvangt met nieuwe gegevens.
Indien je je mailadres ook bent vergeten, dan is het raadzaam om met Greenchoice contact op te nemen.
Mijn Greenchoice inloggen voor bedrijven
Als je zakelijke klant bent van Greenchoice, log je in de zakelijke klantenzone in.
Wat kun je doen met de Greenchoice app?
De app van Greenchoice kun je downloaden via Google Play of de App Store. Met deze app kun je altijd er overal je energieverbruik volgen en andere energiezaken regelen. In het overzicht hieronder zijn de functionaliteiten weergegeven:
- Meterstanden doorgeven;
- Inzicht in energieverbruik;
- Inzicht in de energietarieven;
- Inzicht in teruglevering;
- Contactgegevens wijzigen;
- Betaalgegevens wijzigen;
- Verhuizing doorgeven;
- Inzicht betalingen en jaarnota’s;
- Termijnbedrag wijzigen;
- Inzicht welke apparaten veel energie verbruiken.
Wat is de Greenchoice laden app?
Met de Greenchoice laden app weet je waar beschikbare laadpalen in jouw buurt zijn. Je ziet bovendien de tarieven die gelden, laadsessies en facturen terug. Om de app te gebruiken, heb je eerst een laadpas nodig die je bij Greenchoice kunt aanvragen. Daarna download je de app en volg je de stappen om in te loggen.
Meterstanden via Mijn Greenchoice doorgeven
Als je een slimme energiemeter hebt, is het niet nodig om meterstanden door te geven aan je energieleverancier. Dit gebeurt dan namelijk automatisch. Geen slimme meter in huis? Dan zijn er enkele gevallen, waarin Greenchoice meterstanden opvraagt:
- Voor een jaarafrekening;
- Bij een tariefswijziging;
- Bij een verhuizing;
- Bij de start van een nieuw energiecontract.
Verhuizen met Greenchoice energiecontract
Een verhuizing regelen bij Greenchoice doe je door in te loggen in de klantenzone of de app. Vervolgens geef je je nieuwe adres hierin door. Dit kan al vanaf zes maanden voor de verhuizing.
Tot twee dagen voor de verhuizing is het ook mogelijk om je energiecontract mee te verhuizen, zonder obstakels. Mocht je het helemaal vergeten zijn? Dan zal je netbeheerder contact met je opnemen en je vragen dit zo snel mogelijk te regelen.
Mijn Greenchoice werkt niet, wat nu?
Lukt het niet om in te loggen bij Mijn Greenchoice of de app? Dan zijn er een aantal stappen die je kunt doorlopen om alles weer werkende te krijgen:
- Controleer je internetverbinding en zorg dat deze goed werkt.
- Sluit de app of browser af, wacht heel even en start hem weer op.
- Probeer via een ander apparaat, zoals een tablet, mobiel of computer in te loggen.
- Controleer of er Greenchoice app updates zijn die je kunt downloaden.
- Verwijder je geschiedenis en cookies en probeer vervolgens weer in te loggen.
- Schakel de energiebesparende modus op je mobiel uit.
- Hef eventuele ingestelde beperkingen voor achtergrondgegevens uit op je mobiel of tablet.
- Update je browser als er een nieuwe versie van beschikbaar is.


Problemen met de klantenzone? Selectra helpt je graag!
Bel Selectra voor advies over energiecontracten of om over te stappen. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Gratis adviesdienst gas en elektriciteit
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Veelgestelde vragen over Mijn Greenchoice
Hoe kom ik bij mijn Greenchoice login?
Je kunt inloggen bij Mijn Greenchoice door naar de website te gaan van deze energieleverancier of door de Greenchoice app te downloaden. Hier vul je je gegevens in die je aan deze energieleverancier hebt doorgegeven toen je klant werd.
Hoe kan ik mijn Greenchoice-contract zien?
Je contract kun je eenvoudig bekijken in de klantenzone van Greenchoice. Je kunt bij Mijn Greenchoice inloggen via de website of de app. Hier zie je de kenmerken van je contract, zoals de prijs, looptijd en voorwaarden.
Hoe kan ik mijn verbruik zien bij Greenchoice?
Je energieverbruik kun je goed in de gaten houden via de klantenzone van Greenchoice. Zo zie je precies op welke tijden je veel gas en stroom verbruikt en hoeveel dit kost. Met deze kennis kun je vervolgens je energieverbruik beter plannen, zodat je geld kunt besparen.
Waarom kan ik niet inloggen bij Greenchoice?
Een mogelijkheid waarom je niet kunt inloggen bij Greenchoice, is omdat je verkeerde inloggegevens hebt of nog geen account hebt aangemaakt. In dit geval kun je je gegevens opvragen door de stappen te volgens wanneer je wilt inloggen in de klantenzone of door contact op te nemen met de Greenchoice klantenservice.
Hoe kan ik bij Mijn Greenchoice zakelijk inloggen?
Dit doe je door naar de zakelijke webpagina te gaan van Greenchoice. Dit is een andere pagina dan die voor particulieren. In de zakelijke klantenzone kun je dezelfde energiezaken bekijken en regelen als in de particuliere klantenzone.