Greenchoice heeft een missie, ze willen samen met alle Nederlanders ons land duurzamer en groener maken. Dit willen ze bereiken door naast groen opgewekte stroom en CO2-gecompenseerd aardgas te leveren aan ruim 500.000 klanten, ook altijd duurzame keuzes te maken. Mensen betrekken en het stimuleren van een groenere aanpak is daarbij belangrijk voor de toekomst van onze planeet.
Aanbod en tarieven Greenchoice Energie
Bij Greenchoice heb je de keuze uit vier verschillende tarieven: één variabel tarief en drie vaste tarieven. De verschillen zijn vooral te vinden, naast de prijs, in de looptijd van de contracten.
Bij Greenchoice ontvangen alle klanten standaard geheel groene stroom opgewekt met windenergie in Nederland. Daarnaast wordt ook alle uitstoot van het afgenomen gas gecompenseerd door middel van het planten van bossen.
In het overzicht hieronder zijn de actuele Greenchoice tarieven met elkaar vergeleken.
Contract | Looptijd | Vrij opzegbaar? | Groene stroom? | CO2-vrij gas? |
---|---|---|---|---|
Greenchoice Variabel | Onbepaalde tijd | ✔️ | ✔️ | ✔️ |
Greenchoice 1 jaar vast | 1 jaar | ❌ | ✔️ | ✔️ |
Greenchoice 2 jaar vast | 2 jaar | ❌ | ✔️ | ✔️ |
Greenchoice 3 jaar vast | 3 jaar | ❌ | ✔️ | ✔️ |
Greenchoice dynamisch contract: sinds kort hebben huishoudens in Nederland ook de keuze uit het dynamische contract. Op dit moment is het echter niet mogelijk om dit type energiecontract bij Greenchoice af te sluiten.
Meer informatie over de huidige gas- en stroomtarieven
Bel Selectra voor energie-advies en hulp bij het afsluiten van een nieuw energiecontract (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Ontvang advies om te besparen op je energiefactuur
Selectra belt je gratis terug tijdens de openingsuren of vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Op zoek naar een nieuwe energieleverancier?
Energie vergelijken doe je met Selectra.
Aanvullende diensten Greenchoice
Greenchoice biedt, naast gas en elektriciteit, ook nog een aantal aanvullende diensten aan. Deze diensten zijn erop gericht om energie te besparen, zoals de installatie van een warmtepomp of het aanbrengen van isolatie. Als je klant bent bij Greenchoice en kiest voor een van deze diensten, ontvang je vaak een korting op de installatie.
Klantenservice Greenchoice contacteren
De klantenservice van Greenchoice is op een aantal verschillende manieren te bereiken. In het overzicht hieronder zijn de belangrijkste contactgegevens van de Greenchoice klantenservice weergegeven.
Contactmethode | Gegevens |
---|---|
Greenchoice telefoonnummer particulier | 010 478 23 26 |
Greenchoice telefoonnummer zakelijk | 010 850 06 61 |
Greenchoice e-mailadres | [email protected] |
Greenchoice WhatsApp | +31104782326 |
De telefonische klantenservice van Greenchoice is op werkdagen te bereiken van 8:30 tot 17:00 uur. Het particuliere telefoonnummer is tevens op zaterdag bereikbaar van 9:00 tot 17:00 uur.
Adres Greenchoice Nederland
Het kantoor van Greenchoice is te vinden in Rotterdam. Dit is tevens het adres voor al je briefverkeer gericht aan deze leverancier.
Greenchoice Klantenservice
Antwoordnummer 20668
3020 WB - Rotterdam
Mijn Greenchoice klantenzone en applicatie
Net zoals de meeste energieleveranciers, biedt Greenchoice een applicatie en klantenzone aan. In deze klantenzone is het mogelijk om onder andere je verbruik per groep bij te houden, je rekeningen in te zien en bepaalde gegevens aan te passen.
De Greenchoice app is gratis te downloaden voor alle klanten in de Apple Appstore en de Google/Android Play Store.
Mijn Greenchoice inloggen
Inloggen bij Mijn Greenchoice? Ga naar de Mijn Greenchoice inlogpagina.
Gratis advies over energiezaken
Bel Selectra voor advies over energiecontracten of om over te stappen. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Gratis adviesdienst gas en elektriciteit
Selectra belt je gratis terug tijdens de openingsuren of vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Greenchoice klant worden: hoe stap je over?
Ben je overtuigd door het groene aanbod van Greenchoice? Veranderen van energieleverancier kan in Nederland op ieder moment. Let wel op dat als de looptijd van je huidige contract nog niet is afgelopen, je energieleverancier mogelijk een opzegvergoeding in rekening brengt. Voor contracten met een looptijd van onbepaalde duur kun je vrij overstappen met een opzegtermijn van één maand.
Om klant te worden bij Greenchoice zal je op de website van deze leverancier al je gegevens moeten invullen, waaronder je adres en jaarlijkse verbruik. Vervolgens zal je een voorstel ontvangen en kun je het contract aangaan. Zodra alles akkoord is, zal Greenchoice contact opnemen met je vorige energieleverancier voor het opzeggen van je contract.
Wanneer en hoe contract Greenchoice opzeggen?
In de meeste gevallen is het niet nodig om de klantenservice van Greenchoice te contacteren voor een opzegging. Als je gaat overstappen naar een andere leverancier gebeurt dit namelijk automatisch en bij een verhuizing kan je je energiecontract meenemen naar je nieuwe woning.
Situaties waarin het wel nodig is om je contract bij Greenchoice op te zeggen:
- Als je gaat verhuizen naar het buitenland of een regio waar Greenchoice niet actief is.
- Als je gaat samenwonen met iemand die al een energiecontract heeft.
- Bij een overlijden.
Opzegvergoeding Greenchoice
Zeg je een contract bij Greenchoice op voordat de looptijd is verstreken? Dan zal je een opzegvergoeding moeten betalen. De hoogte van deze vergoeding is afhankelijk van het aantal resterende maanden van het contract.
Hieronder zijn de actuele Greenchoice opzegvergoedingen weergegeven.
Looptijd | Opzegboete per energiegroep |
---|---|
Tot 18 maanden | €50 |
18 - 24 maanden | €75 |
24 - 30 maanden | €100 |
Meer dan 30 maanden | €125 |
Lees meer artikelen over Greenchoice
Greenchoice tarieven 2024: prijs per kWh, m³ en voorwaarden
Greenchoice contact klantenservice: alle contactgegevens