Frank Energie inloggen klantenzone: aanmelden en de app
Bij Frank Energie inloggen, kan alleen via de app. Er is geen klantenzone beschikbaar op de website. Op de app kun je onder andere je verbruik in de gaten houden, de oplevering van zonnepanelen zien en facturen bekijken. In dit artikel lees je meer over deze app, hoe je je moet aanmelden en wat je moet doen als je niet kunt inloggen.
Frank Energie inloggen app van Frank Energie
De app van Frank Energie kan op tablets en telefoons worden gedownload die iOS of Android als besturingssysteem hebben. Je moet klant zijn van deze energieleverancier om de app te kunnen gebruiken. Eenmaal gedownload, kun je bij Frank Energie inloggen met je gebruikersnaam of klantnummer en je gekozen wachtwoord.
Download de app
Download de iOS Frank Energie-app of de Android Frank Energie-app.
Wat kun je met de Frank Energie-app?
De app kan gebruikt worden door iOS- en Androidgebruikers op telefoons en tablets. Je kunt op een efficiënte en overzichtelijke manier allerlei verschillende zaken inzien die te maken hebben met je energieverbruik. Door deze inzichten is het mogelijk om flink te besparen op energiekosten. De app maakt gebruikers bewust van hun verbruik, wat ook positieve gevolgen heeft op het milieu.
Meer informatie over de huidige gas- en stroomtarieven
Bel Selectra voor energie-advies en hulp bij het afsluiten van een nieuw energiecontract (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Ontvang advies om te besparen op je energiefactuur
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Belangrijkste inzichten met de Frank Energie-app:
- De huidige energieprijzen;
- De energieprijzen van de afgelopen dertig dagen;
- Het precieze energieverbruik en de kosten;
- Een vergelijking van energieverbruik tussen verschillende periodes;
- De oplevering van zonnepanelen;
- Alle facturen.
Bovendien ontvang je elke dag een notificatie, zodat je op de hoogte bent van wanneer de energieprijzen hoog of laag liggen.
Frank Energie auto slim opladen en dynamisch contract
De energietarieven van een dynamisch contract kunnen elk uur veranderen. Daarom heeft Frank Energie als functionaliteit in de app 'slim laden' toegevoegd. Met deze functionaliteit kun je precies zien op welke tijdstippen de stroom het goedkoopste is om je elektrische auto op te laden. Bovendien krijg je elke dag een notificatie van de app met de tijden en bijbehorende hoge of lage tarieven.
Met een variabel contract is dit niet mogelijk. De tarieven van dit contract veranderen niet elk uur, maar elke paar maanden. Daarom is het voor huishoudens met een elektrische auto of warmtepomp handiger een dynamisch contract af te sluiten om kosten te besparen.
Weten wat Selectra van Frank Energie vindt?
Lees dan hier de Frank Energie review van Selectra.
Frank Energie inloggen lukt niet, wat nu?
Als je de app op je telefoon of tablet hebt staan en het niet lukt om in te loggen, dan is het mogelijk dat er onderhoud wordt gepleegd of dat er iets anders gaande is. Het is raadzaam om tien minuten te wachten en het dan nogmaals te proberen. Lukt het dan nog steeds niet? Volg dan onderstaande stappen:
- Controleer de internetverbinding: Zorg dat je apparaat verbonden is met een sterk wifi-netwerk of dat je een andere goede internetverbinding hebt. Je kunt een nieuwe internetpagina openen om te testen of de verbinding daadwerkelijk het probleem is.
- Controleer of je telefoon of tablet de app ondersteunt: De app van Frank Energie is alleen beschikbaar voor tablets en telefoons die iOS of Android als besturingssysteem hebben.
- Update de app: Controleer of je de laatste versie van de app hebt geïnstalleerd. De makers brengen regelmatig updates uit om problemen op te lossen.
- Schakel energiebesparende modus uit: Als deze modus is ingeschakeld, kan dit invloed hebben op de werking van de app.
- Controleer apparaatinstellingen: Soms kunnen bepaalde instellingen problemen veroorzaken op de werking van de app. Bekijk of er beperkingen zijn ingesteld voor achtergrondgegevens of het gebruik van bepaalde functies op je telefoon of tablet.
- Start de app opnieuw op: Sluit de app compleet af, start hem vervolgens opnieuw op en installeer eventuele updates die beschikbaar zijn.
- Probeer via een andere manier in te loggen: Gebruik een ander apparaat om op de app van Frank Energie in te loggen. Je kunt bij Frank Energie inloggen via een tablet of telefoon die op iOS of Android werkt.
Bereken gratis je maandelijkse tarief bij Frank Energie (Officiële Selectra-partner)
Ontvang een persoonlijk contractvoorstel voor stroom en/of gas bij Frank Energie.
De app werkt na alle stappen nog steeds niet
In het geval dat de app van Frank Energie nog steeds niet werkt na het volgen van bovenstaande stappen, kun je contact opnemen met de klantenservice van Frank Energie. Het is mogelijk te bellen, een bericht te sturen per mail, via WhatsApp of het contactformulier. Het is handig als je je klantnummer vermeldt wanneer je contact opneemt. De medewerkers kunnen je dan sneller helpen.
Verbruik is niet te zien na Frank Energie inloggen
Normaal gesproken duurt het een paar dagen voordat de netbeheerder de data in de app heeft gezet. Neem contact op met de klantenservice van Frank Energie als dit langer dan drie dagen duurt.
Frank Energie inloggen en verhuizing doorgeven
Bij een verhuizing is het van belang dat je Frank Energie daarvan op de hoogte stelt als je gebruik wilt maken van hetzelfde soort contract. Dit kan nog niet in de app, maar wel per mail. Je dient de meterstanden en het klantnummer door te geven waarna je huidige contract wordt beëindigd. Vervolgens moet je je opnieuw aanmelden via het aanmeldformulier op de website.
Wil je je als nieuwe klant aanmelden en bij Frank Energie inloggen? Dan kun je rechtstreeks naar de website gaan om je contract af te sluiten. Je oude energieleverancier zegt je contract automatisch op. Wellicht is het in de toekomst mogelijk je verhuizing door te geven in de app. Er wordt namelijk continu gewerkt aan nieuwe updates en functionaliteiten.
Meterstanden doorgeven bij Frank Energie
Wanneer je je meterstanden doorgeeft, is het handig om ook foto’s te sturen van de meterdisplay. Zo weet Frank Energie zeker dat de meterstanden kloppen.
Veelgestelde vragen Frank Energie inloggen
Ik ben klant van Frank Energie, maar ik kan niks inzien. Hoe kan dat?
Stuur een mail naar [email protected] en vermeld je klantnummer. Het helpt ook om foto's mee te sturen om beter geholpen te worden.
Hoe wijzig ik mijn Frank Energie inloggegevens?
Bij Frank Energie inloggen doe je met je opgegeven e-mailadres en gekozen wachtwoord. Je kunt dit wachtwoord wijzigen door naar de pagina 'Regelen' en volgens naar 'Persoonlijke gegevens' te gaan. Het is ook mogelijk om op 'Wachtwoord vergeten' de klikken als je probeert in te loggen.
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Log in op de Frank Energie-app, ga naar 'Regelen', 'Betalingsgegegvens' en vervolgens naar 'Rekeningnummer wijzigen'. Kies je bank en je wordt doorverwezen naar de juiste pagina van je bank. Volg de stappen om een machtiging af te geven en je rekeningnummer is gewijzigd.
Is Frank Energie de goedkoopste?
Of Frank Energie de goedkoopste is, ligt aan de beursprijs van energie. Bij een dynamisch contract betalen klanten namelijk de marktprijs van energie die laag kan zijn. Bovendien vraagt Frank Energie nog wel een vaste leververgoeding die kan verschillen van andere energieleveranciers.
Verdient Frank Energie aan de aansturing van je thuisbatterij?
Ja, Frank Energie verdient ongeveer 15% van de handelswinsten die voortkomen uit het gebruik van de thuisbatterij. De aansturingsdienst zelf is namelijk gratis.