MijnENGIE inloggen klantenzone: aanmelden en de app

De klantenzone MijnENGIE vind je op de website van ENGIE waar je makkelijk inlogt met je gebruikersnaam en wachtwoord die je ontvangt wanneer je klant wordt. Het is ook mogelijk om via de ENGIE-app in te loggen. Hier lees je over hoe je inlogt, hoe de klantenzone werkt en wat je moet doen bij een eventuele storing.
MijnENGIE account aanmaken en inloggen
Op MijnENGIE inloggen doe je door een account aan te maken. Hiervoor moet je eerst klant worden van ENGIE. Dit doe je door een energiecontract af te sluiten. Als je dit hebt gedaan, ontvang je een klantnummer die je invult op de website samen met je postcode en huisnummer.
Daarna is het mogelijk om zelf een gebruikersnaam uit te kiezen. Het is handig als je hiervoor je e-mailadres gebruikt, omdat dat makkelijk is te onthouden. Een wachtwoord maak je ook zelf aan. Kies er een die niet makkelijk is te raden, maar die je wel zelf goed kunt onthouden.
Wat kun je met de MijnENGIE app?
Het is ook mogelijk om in te loggen via de ENGIE app. Dit hoef je maar een keer te doen, waarna je altijd toegang hebt tot al je gegevens. Het handige aan de app is dat je alle gegevens bij de hand hebt waar je ook bent en de ENGIE tarieven kunt bekijken.
- De klantenzone van ENGIE heeft de volgende functionaliteiten:
- App koppelen aan energiemeter, mits je een slimme meter hebt;
- Je verbruik per jaar, maand, week, dag en per uur inzien;
- Je termijnbedrag inzien en wijzigen;
- Betaalgegevens wijzigen;
- Persoonlijk advies ontvangen;
- Persoonlijke gegevens bekijken;
- Facturen bekijken.
- Elektrische auto slim laden.
Wachtwoord vergeten MijnENGIE
Je wachtwoord vergeten, kan gebeuren. Om een nieuw wachtwoord te ontvangen klik je op de knop ‘wachtwoord vergeten’. Nadat je je gebruikersnaam en e-mailadres hebt ingevuld, ontvang je een e-mail met een tijdelijk wachtwoord dat je zelf kunt aanpassen. Controleer je spam folder als je geen mail hebt ontvangen in je inbox.
Ben je je gebruikersnaam vergeten? Klik dan op ‘gebruikersnaam vergeten’, volg de stappen en ontvang je gebruikersnaam in je mail.
Mijn ENGIE inloggen lukt niet, wat nu?
Het kan voorkomen dat de app het soms niet even goed doet. Hetzelfde geldt voor de app van ENGIE. Als dit gebeurt, wacht dan eerst tien minuten en probeer daarna nogmaals de app te openen. Mocht dit nog steeds niet werken, neem dan de volgende stappen:
- Check je internetverbinding: Je hebt een goede internetverbinding nodig om de app te gebruiken. Gebruik eventueel een ander netwerk.
- Sluit de app af: Probeer de app af te sluiten en daarna weer op te starten.
- Log op een andere manier in: Probeer in te loggen op verschillende apparaten, zoals je telefoon en een tablet of laptop.
- Update de MijnENGIE app: Controleer of er updates zijn die je kunt installeren in de App store of Google Play store.
- Verwijder cookies en internetgeschiedenis: Zoek op hoe je cookies verwijdert op je apparaat en verwijder deze samen met je browsergeschiedenis. Ga daarna opnieuw naar de website, accepteer de cookies en probeer weer in te loggen.
- Zet besparingsmodus uit: De energiebesparende modus zorgt ervoor dat apps op de achtergrond anders werken. Schakel de modus uit en check of de app het daarna wel doet.
- Check apparaatinstellingen: Controleer of er beperkingen zijn ingesteld voor achtergrondgegevens en schakel deze beperkingen uit. Sommige instellingen kunnen namelijk voor storingen zorgen.
- Update je browser: Controleer of je de laatste versie van je internetbrowser hebt gedownload.
De ENGIE app werkt nog steeds niet
Lukt het nog steeds niet om in te loggen op MijnENGIE op de website of de app? Dan kun je het beste contact opnemen met de ENGIE klantenservice. Samen met een medewerker kun je kijken wat het probleem is. Het is mogelijk om te bellen, mailen of een bericht te sturen in de live chat.
Mijn ENGIE meterstanden doorgeven
Meterstanden doorgeven, is alleen nodig als je geen slimme meter hebt. Met een slimme meter worden de meterstanden op afstand uitgelezen. ENGIE heeft je meterstanden nodig om te weten of je eventueel geld bij moet betalen of juist terug krijgt.
Er zijn drie situaties waarin een energieleverancier meterstanden nodig heeft:
- Voor de jaarafrekening;
- Als je net klant bent geworden;
- Als je gaat verhuizen.
Mijn ENGIE jaarafrekening
De jaarafrekening wordt een keer per jaar gestuurd. In deze eindafrekening staat hoeveel energie je precies hebt verbruikt. Heb je meer energie verbruikt dan gepland? Dan moet je bijbetalen. Heb je juist minder energie verbruikt? Dan krijg je natuurlijk geld terug.
De jaarafrekening ontvang je normaliter een jaar nadat je het contract hebt afgesloten. Elke energieleverancier is verplicht om deze jaarafrekening te sturen, binnen zes weken nadat je een jaar klant bent.
Veelgestelde vragen over Mijn ENGIE
Hoe wijzig ik mijn gegevens bij ENGIE?
Je kunt je gegevens wijzigen door in te loogen op MijnENGIE via de website, maar je kunt dit ook doen via de app van ENGIE. De app download je makkelijk via de Appstore of Google Play Store. De klantenzone van ENGIE kun je zowel op je computer, smartphone of tablet openen.
Wat te doen bij een storing MijnENGIE app?
Bij een storing van de MijnENGIE app kun je de volgende stappen nemen:
- Check je internetverbinding;
- Sluit de app af en open hem opnieuw;
- Log op een andere manier in;
- Download nieuwe updates;
- Verwijder cookies en de internetgeschiedenis;
- Zet besparingsmodus uit;
- Check apparaatinstellingen;
- Update je browser of gebruik een andere.
Hoe kan ik op MijnENGIE inloggen?
Ga naar de website of download de app en volg de instructies. De eerste keer ontvang je een gebruikersnaam en wachtwoord die je later kunt wijzigen.
Wat is MijnENGIE?
MijnENGIE is de klantenzone van de energieleverancier ENGIE. Hier kun je onder andere je persoonlijke gegevens inzien en wijzigen. Je verbruik kun je ook in de gaten houden.