Mijn Energiedirect inloggen klantenzone: aanmelden en de app

Mijn Energiedirect is de klantenzone van energieleverancier Energiedirect. Klanten kunnen hier inloggen en hun energiezaken bekijken en wijzigen. Via de Regelneef app is het ook mogelijk om deze zaken te bekijken. In dit artikel lees je alles wat je moet weten over de klantenzone Mijn Energiedirect.
Mijn Energiedirect account aanmaken en inloggen
Iedere energieleverancier in Nederland heeft een klantenzone waar klanten hun energiezaken kunnen bekijken en aanpassen. Bij Energiedirect maak je voor de eerste keer een account aan met de volgende gegevens:
- E-mailadres
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste drie cijfers van je rekening nummer
Nadat je deze gegevens hebt ingevuld, ontvang je een mail waarin een link staat om je account te activeren. Heb je deze mail niet ontvangen? Controleer dan de spamfolder.
Mijn Energiedirect zakelijk inloggen
Zowel zakelijke als particuliere klanten van Energiedirect loggen in via hetzelfde portaal. Er is geen aparte zakelijke klantenzone beschikbaar.
Wachtwoord vergeten Mijn Energiedirect
Inloggen doe je door het opgegeven e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord. Het is mogelijk dat je het wachtwoord bent vergeten en een nieuwe wilt aanmaken. Dit doe je door te klikken op ”Wachtwoord vergeten?” op de inlogpagina van Mijn Energiedirect.
Je wordt gevraagd om je e-mailadres in te geven, waarna je een link ontvangt om je wachtwoord te wijzigen. Als je dit hebt gedaan, kun je meteen weer inloggen. Ben je tevens je e-mailadres vergeten, dan is het raadzaam om met Energiedirect contact op te nemen.


Gratis advies over energiezaken
Bel Selectra voor advies over energiecontracten of om over te stappen. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Gratis adviesdienst gas en elektriciteit
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Wat kun je met de Regelneef app?
Met de Energiedirect app heb je altijd toegang tot je energiezaken. Zo kun je de Energiedirect tarieven bekijken, maar ook persoonljike gegevens wijzigen. De Regelneef app is te downloaden in de App Store en Google Play.
Je kunt het volgende doen in de app:
- Totale verbruik inzien;
- Verbruik per apparaat in huis inzien;
- Besparingsadvies bekijken;
- Termijnbedrag bekijken en wijzigen;
- Betalingsgegevens wijzigen;
- Persoonlijke gegevens wijzigen;
Inloggen Mijn Energiedirect lukt niet, wat nu?
Als het niet lukt om in te loggen op de Regelneef app of de klantenzone via de computer, dan wordt er wellicht onderhoud gepleegd. Er kan ook iets anders aan de hand zijn. In dit geval kun je tien minuten wachten en het nog eens proberen of de volgende stappen nemen:
- Controleer de internetverbinding en test hem door bijvoorbeeld een nieuwe webpagina te openen.
- Sluit de app volledig af en start hem daarna weer op.
- Probeer in te loggen op een ander apparaat.
- Controleer of de Regelneef app geüpdatet moet worden en download de laatste versie.
- Verwijder cookies en je zoekgeschiedenis op je computer en probeer daarna opnieuw in te loggen.
- Schakel energiebesparende modus uit op je smartphone.
- Controleer of er beperkingen zijn ingesteld voor achtergrondgegevens in de apparaatinstellingen en hef deze op.
- Update de internetbrowser indien mogelijk of probeer een andere uit.
Veelgestelde vragen Mijn Energiedirect klantenzone
Hoe kan ik bij Mijn Energiedirect inloggen?
Inloggen bij Mijn Energiedirect doe je met het opgegeven e-mailadres en wachtwoord. Deze gegevens gebruik je ook om in te loggen op de Regelneef app van Energiedirect. Als je de eerste keer inlogt, moet je van tevoren een account aanmaken. Het portaal van Energiedirect vertelt je de exacte stappen die je moet nemen.
Waarom kan ik niet inloggen bij Energiedirect?
Je kunt mogelijk niet inloggen bij Energiedirect, omdat je een oude versie hebt van de Regelneef app, een verkeerd e-mailadres of wachtwoord invult of je account nog niet is geactiveerd.
Wat is mijn klantnummer van Energiedirect?
Je klantnummer van Energiedirect vind je in de klantenzone Mijn Energiedirect, de Regelneef app, op je energiecontract of op je jaarrekening. Mocht je er niet uitkomen, dan is het raadzaam om contact op te nemen met de klantenservice van deze energieleverancier.