Energiedirect contact klantenservice: overzicht gegevens

Met Energiedirect contact opnemen, doe je door een bericht te sturen via de online chat die op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur is geopend en op zaterdagen van 9:00 tot 17:00 uur. Energiedirect bellen of mailen is niet mogelijk, omdat hun klantenservice 100% online is. Bekijk de online klantenzone ‘Mijn Energiedirect’ om je energiezaken te regelen.
Energiedirect contact klantenservice
De klantenservice van Energiedirect is op een aantal verschillende manieren online te bereiken. Let erop dat deze energieleverancier volledig online opereert en er dus geen telefoonnummer beschikbaar is.
In het overzicht hieronder vind je alle contactgegevens van de Energiedirect klantenservice.
Contactmethode | Contactgegevens |
---|---|
Online chat | Energiedirect Chat |
Adres Energiedirect | Willemsplein 4, 5211AK Den Bosch |
Energiedirect klant worden* | |
Social media | X (Twitter) en Facebook |
Selectra heeft een partnerschap met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Klik je op de link, dan zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.
Energiedirect contact e-mail
Energiedirect is een volledige online energieleverancier, waardoor een e-mail sturen niet mogelijk is.
Openingstijden Energiedirect klantenservice
De klantenservice van Energiedirect is per chat op werkdagen te bereiken van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdagen van 9:00 tot 17:00 uur. Op zon- en feestdagen is de Energiedirect klantenservice gesloten.
Het is wel mogelijk om altijd in de klantenzone ‘Mijn Energiedirect’ in te loggen om je persoonlijke gegevens te zien en te wijzigen. Bovendien kun je hier je energiecontract en facturen inzien. Indien je je verhuizing wilt doorgeven of je termijnbedrag wilt wijzigen, dan kan dat ook in de klantenzone.


Word nu klant bij Energiedirect
Word nu klant bij Energiedirect
Bel om direct een contract af te sluiten voor gas en/of elektriciteit bij Energiedirect (Officiële Selectra-partner).
Bereken je maandelijkse prijs voor gas en/of elektriciteit bij Energiedirect (Officiële Selectra-partner).
Energiedirect klacht indienen
Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent over de diensten van je energieleverancier. Een klacht kun je het beste eerst indienen bij Energiedirect zelf. Dit doe je door een chatbericht te sturen, waarin je je klacht duidelijk uitlegt. Er wordt vervolgens een oplossing gezocht door de medewerkers van Energiedirect.
Indien je niet tevreden bent met de oplossing kun je naar de Geschillencommissie Energie stappen. Deze onafhankelijke instantie behandelt het probleem en komt met een bindende uitspraak die voor jou en de energieleverancier geldt. Dien je klacht binnen 12 maanden, nadat je de klacht bij Energiedirect hebt gemeld.
Financiële gegevens en adres Energiedirect
Het kantoor van Energiedirect is te vinden in Den Bosch op het onderstaande adres.
Energiedirect B.V.
Willemsplein 4
5211AK Den Bosch
KvK-nummer: 17146989
Storing Energiedirect
Vallen alle lichten opeens uit in huis? Controleer dan eerst je meterkast of er stoppen zijn omgesprongen. Deze kun je vaak makkelijk weer terugzetten. Mocht je niet de enige in je straat zijn met dit probleem, dan is er waarschijnlijk meer aan de hand. Neem dan contact op met Energiedirect of je netbeheerder.
Als je een gaslucht ruikt, bel dan het Nationaal Storingsnummer op 0800 9009.
Mijn Energiedirect contact
In de klantenzone van Energiedirect kun je je energiezaken inzien en wijzigen. Je maakt een account aan met je e-mailadres, klantnummer, geboortedatum en de laatste drie cijfers van je rekeningnummer.
Energiedirect contacteren om klant te worden
Om een contract bij Energiedirect af te sluiten is het niet nodig om contact op te nemen met de klantenservice. Door op de website van Energiedirect je adresgegevens en jaarlijkse verbruik in te geven kun je je maandelijkse prijs berekenen en een contract aangaan.
Let op dat als je een contract hebt met een looptijd van bepaalde duur (bijvoorbeeld één of drie jaar), je mogelijk een opzegvergoeding moet betalen als je vroegtijdig overstapt. Een variabel contract kun je altijd gratis opzeggen. Er geldt wel een opzegtermijn van 30 dagen.
Bekijk de Energiedirect tarieven voor meer informatie over het aanbod.
Energiedirect spoedaanvraag energiecontract
Op de website van deze energieleverancier staat geen extra optie om een spoedaanvraag in te dienen. Als je hier wel interesse in hebt, neem dan contact op met de klantenservice en vraag naar de mogelijkheden.
Meterstanden doorgeven Energiedirect
Je meterstanden doorgeven hoef je alleen maar te doen als je hierover bericht krijgt. Met een slimme meter in je woning worden de meterstanden automatisch doorgegeven als hiervoor toestemming is gegeven. Je energieleverancier vraagt de meterstanden op in de volgende gevallen:
- Als je verhuist;
- Als je tarieven wijzigen;
- Als het niet lukt om de slimme meter uit te lezen;
- Als je een nieuwe klant bent;
- Voor de jaar- of eindafrekening.


Meer informatie over de huidige gas- en stroomtarieven in Nederland
Bel Selectra voor energie-advies en hulp bij het afsluiten van een nieuw energiecontract (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Ontvang advies om te besparen op je energiefactuur
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Verhuizing doorgeven Energiedirect
Een verhuizing doorgeven doe je in ‘Mijn Energiedirect’. Mocht de datum van verhuizing ineens veranderen? Dan kun je dit ook makkelijk doorgeven in de klantenzone. De volgende gegevens kun je het beste bij de hand houden bij het doorgeven van je verhuizing:
- Je nieuwe adres;
- Het meternummer van je slimme of analoge meter;
- De meterstanden in m3 en kWh op het moment van overdracht;
- De EAN-codes van je gas- en stroomaansluiting.
Opzeggen Energiedirect contract
Het is niet altijd nodig om een energiecontract op te zeggen. Bij het overstappen van energieleverancier gebeurt dit namelijk automatisch. Er zijn drie situaties waarin je dit wel moet doen:
- Bij een overlijden;
- Wanneer je naar plek verhuist waar Energiedirect geen energie levert;
- Wanneer je met iemand gaat samenwonen die een lopend energiecontract heeft.
Veelgestelde vragen over de Energiedirect klantenservice
Wat is het Energiedirect telefoonnummer?
Energiedirect is een energieleverancier die volledig online opereert. Voor vragen of opmerkingen is het niet mogelijk om de klantenservice telefonisch te contacteren. Je kunt de klantenservice bereiken per e-mail of chat.
Energiedirect opzeggen telefoonnummer
Een energiecontract opzeggen is niet nodig als je overstapt naar een andere leverancier. Dit gebeurt dan automatisch. Het is dus niet nodig om Energiedirect hiervoor te bellen.
Wat zijn de Energiedirect openingstijden?
De klantenservice van Energiedirect is per chat op werkdagen te bereiken van 8:00 tot 20:00 uur. Op zaterdag kun je de klantenservice van 9:00 tot 17:00 uur bereiken.