Deel dit artikel:


Gratis advies over energiezaken
Bel Selectra voor advies over energiecontracten of om over te stappen. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
easyEnergy reviews 2025 en ervaringen van klanten
De meningen van klanten over de dienstverlening van easyEnergy zijn verdeeld. De gemiddelde beoordeling van easyEnergy is een 2,44 op basis van de reviews van Google en Trustpilot. Greenpeace gaf easyEnergy een score van 9,7/10. Ontdek hier de easyEnergy review van Selectra en de klantenbeoordelingen.
Ervaringen met easyEnergy
Bekijk hieronder alle ervaringen van (oud-)klanten van easyEnergy en ontvang meer informatie over onder andere de klantenservice, tarieven en overige producten en diensten. De ervaringen van anderen kunnen je helpen om de keuze te maken of easyEnergy de juiste energieleverancier voor jou is om naar over te stappen.
Hoe worden reviews verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Hoe worden reviews verzameld?
Klanten die via Selectra een contract hebben afgesloten, ontvangen enkele weken na hun aanmelding een e-mail met de uitnodiging om een beoordeling over hun provider achter te laten. Bovendien kan iedere internetgebruiker op ieder moment een mening geven door te klikken op “Publiceer mijn mening”.
Het indienen van een review levert de gebruiker geen enkele vergoeding op.
Hoe worden reviews geverifieerd?
Selectra streeft ernaar om uitsluitend authentieke beoordelingen te publiceren.
Wij vragen elke klant die een review achterlaat, te bevestigen dat hij/zij klant is of is geweest bij de provider waarover hij/zij een review schrijft. Ook vragen wij hem/haar om ons een geldig e-mailadres te verstrekken.
Elke ingediende review wordt vervolgens door Selectra opnieuw gelezen en pas na deze menselijke verificatie gepubliceerd. Elke review die niet voldoet aan ons moderatiecharter of afkomstig is van een ongeldig e-mailadres, wordt niet gepubliceerd.
Wanneer een klant via Selectra een contract heeft getekend met een leverancier en een beoordeling achterlaat over deze provider met hetzelfde e-mailadres als waarmee het contract is getekend, voegt Selectra de vermelding Geverifieerde klant toe naast de beoordeling. Anders verschijnt er geen vermelding naast de review, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de klant klant is of is geweest bij de provider.
De gegevens die Selectra verzamelt in het kader van de publicatie van reviews, worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.
Hoe worden reviews gerangschikt?
Reviews worden weergegeven van nieuw naar oud. Wanneer een provider reviews van geverifieerde klanten heeft ontvangen, worden standaard alleen de reviews van geverifieerde klanten weergegeven. U kunt alle reviews weergeven door de optie 'Alleen geverifieerde klanten' uit te schakelen. Bovendien kan de gebruiker ervoor kiezen om alleen reviews weer te geven die een bepaalde review hebben gekregen, door het bijbehorende vakje aan te vinken.
Hoe wordt de score berekend?
De review is het gewogen gemiddelde van alle reviews die de provider heeft ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om meer gewicht te geven aan reviews van geverifieerde klanten en recente reviews. Daarom is voor een bepaalde review de weegfactor P gelijk aan x * y, waarbij x gelijk is aan 2 als de review afkomstig is van een geverifieerde klant of aan 1 als de review afkomstig is van een niet-geverifieerde klant; en waarbij y gelijk is aan 1,25 voor een kennisgeving die jonger is dan 1 jaar, 1 voor een kennisgeving die tussen 1 en 2 jaar oud is, 0,75 voor een kennisgeving die tussen 2 en 3 jaar oud is, 0,5 voor een kennisgeving die tussen 3 en 4 jaar oud is, of 0,25 voor een kennisgeving die ouder is dan 4 jaar.
Als je de leverancier vertegenwoordigt die het onderwerp is van de online review, bieden we je twee gratis manieren om te reageren op een gepubliceerde review.
1. Als u twijfelt aan de echtheid van de review, kunt u ons dat laten weten door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeld het referentienummer van de review () en geef de redenen voor uw opmerking.
2. U kunt contact met ons opnemen via [email protected] om ons te vragen u toegang te verlenen, zodat u kunt reageren op elk van de gepubliceerde review. Het antwoord wordt net onder de betreffende review gepubliceerd.
Selectra's review van easyEnergy
easyEnergy is een relatief kleine energieleverancier die alleen het dynamische contract aanbiedt. Het is dus niet mogelijk om een vast of variabel contract af te sluiten.
Er zijn geen overige diensten of producten die je bij easyEnergy kunt aanschaffen. Het dynamische contract is vooral geschikt voor huishoudens die veel stroom verbruiken en bijvoorbeeld een elektrische auto, zonnepanelen en een thuisbatterij hebben. Deze producten zijn alleen niet bij easyEnergy te verkrijgen en moet je dus al hebben.
De klantenservice is op twee manieren te bereiken, namelijk per mail en telefoon. Bellen kan alleen op werkdagen tussen 8:30 en 17:00, wat voor klanten met normale kantooruren wellicht niet goed uitkomt.
✔️ Positieve easyEnergy reviews | ❌ Negatieve easyEnergy reviews |
---|---|
|
|
Gratis advies over energiezaken
Bel Selectra voor advies over energiecontracten of om over te stappen (gratis dienst).
Gratis advies over energiezaken
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
easyEnergy review over de klantenservice
De klantenservice is over het algemeen goed te bereiken en heeft geen lange wachttijden. Er zijn maar twee manieren beschikbaar om hulp te vragen aan de medewerkers. Dit doe je door te bellen of te mailen.
Het kan lastig zijn voor klanten om te bellen naar de klantenservice van easyEnergy, omdat deze alleen op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur is geopend. Mocht bellen niet mogelijk zijn, dan kun je een mail sturen. Het kan wel enkele dagen duren, voordat je reactie ontvangt.
easyEnergy review over de klantenzone
Er is geen easyEnergy app die je kunt downloaden, maar wel een klantenzone die Mijn easyEnergy heet. Hierin kun je verschillende energiezaken bekijken en regelen die hieronder in de lijst staan:
- Inzicht energieverbruik;
- Inzicht huidige energieprijzen;
- Inzicht gemaakte kosten;
- Inzicht energierekeningen;
- Mogelijkheid persoonlijke gegevens aanpassen.
easyEnergy reviews op andere platformen
In onze review van easyEnergy kijken wij ook naar de beoordelingen die easyEnergy heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.
easyEnergy reviews

Greenpeace


Trustpilot
Laatst ge-update: 08-04-2025
Negatieve easyEnergy reviews
Naast positieve easyEnergy recensies zijn er ook negatieve beoordelingen te vinden. De kans dat een bedrijf met een grote hoeveelheid klanten ook negatieve beoordelingen heeft, is groot. Mocht je zelf een klant van easyEnergy zijn en een klacht hebben, dan kun je het beste eerste met de klantenservice van easyEnergy contact opnemen.
Als er geen oplossing voor de klacht wordt gevonden, dan kun je een derde partij inschakelen en het probleem aan de Geschillencommissie voorleggen. Dit kan alleen als je van tevoren met easyEnergy in contact bent geweest over deze klacht. Het is van belang dat je naar deze commissie gaat binnen twaalf maanden, nadat je met easyEnergy hierover hebt gesproken.
Waarom klant worden bij easyEnergy?
Klant worden van easyEnergy doe je snel door je energieverbruik en persoonlijke gegevens in te vullen via de tool op hun website. Je krijgt vervolgens je aanbod te zien, waarmee je akkoord kunt gaan. Volg daarna de stappen die je krijgt toegestuurd en je bent officieel klant van deze energieleverancier.
Het is raadzaam om te kijken of je nog een lopend energiecontract hebt, voordat je overstapt. Bij het voortijdig opzeggen van een vast contract kan een opzegboete worden gestuurd en bij een variabel contract geldt een opzegtermijn van 30 dagen.
Gratis advies over energiezaken
Bel Selectra voor advies over energiecontracten of om over te stappen (gratis dienst).
Gratis advies over energiezaken
Vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Hoe klant worden bij easyEnergy?
Je kunt op de website van easyEnergy een energiecontract afsluiten die het beste bij je voorkeuren past. Ben je niet zeker of easyEnergy helemaal bij je past en wil je andere energieleveranciers vergelijken? Bel dan onze Selectra-adviseurs op werkdagen tussen 8:00 en 19:00 uur via 085 208 79 63.
*Selectra heeft een partnerschap met deze entiteit. Klik je op de link, dan zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten contract, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een contract bij een van onze partners.
Het zal allemaal wel kloppen en klantenservice reageert snel maar ik vind de rekeningen best wel ingewikkeld. EasyEnergy stuurt je eerst een voorschot en na twee maanden krijg je een afrekening van je verbruik (dat dan weer verrekend wordt). Omdat de verbruikstarieven dan anders zijn dan het voorschot is het best wel even puzzelen. Ik heb dan toch liever zoiets als Tibber die elk 10e van de maand het verbruik van de maand daarvoor tonen en meteen afrekenen tegen het tarief van die maand. Geen ingewikkeld gedoe met voorschotten en verrekeningen.
Voir plus Voir moins